خبرگزاری کار ایران

مرادی مطرح کرد؛

برندهای بین‌المللی چندانی در کشور نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۳۳۴

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: طی 7 سال همایش برندینگ در استان با رویکردهای مختلف برگزار شده است. در برنامه 5 ساله نخست این همایش تلاش شد تا مبانی برند در استان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، امیرمهدی مرادی در این باره تصریح کرد: بر اساس برنامه ۵ ساله همایش برندینگ تلاش کردیم تا مبانی برند را به کارآفرینان آموزش دهیم و تاحدود زیادی در استان موفق بودیم. اساتید مطرحی در کشور نبودند که ظرف این هفت سال مباحث علمی خود را در این همایش ارایه نداده باشند و دانش کشور در زمینه برند را کامل ارائه کردیم.

وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت قصد دارد بعد از گام‌های اولی که ما برداشتیم، در مناطق مختلف برندها را شناسایی کرده و کمک کنند این برندها در مناطق مختلف خلق شود، بعد در سطح ملی مطرح شده و در نهایت حمایت اصلی را از برند بین‌المللی داشته باشند.

مرادی گفت: برندهای بین‌المللی ما در کشور انگشت‌شمار هستند زیرا‌ تولید انبوه و رقابت جدی در بازار خارجی نداشتیم، مگر در محصولاتی که انحصار تولید داریم. می‌توانیم ادعا کنیم صاحب برند هستیم اما هنوز در زمینه حفظ، ثبت و مباحث حقوقی در سطح دنیا کمتر کاری انجام دادیم.

مرادی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری داشتیم و شهرداری پیگیر است که مشهد را به عنوان مرکز زبان فارسی دنیا جا بیندازد. آن‌ها معتقدند که از مشهد به شعاع هزار کیلومتر تمام فارسی‌زبانان در این منطقه هستند و اگر بتوانند این را ثبت جهانی کنند، یک مزیت فرهنگی در شهر و استان ما است. سایر کشورها بسیاری از بزرگان علم و دانش را به نام خود ثبت می‌کنند.

وی گفت: سازمان توسعه تجارت برنامه‌ریزی کرده که بعد از برندهای منطقه‌ای به برندهای کشوری برسد و تحت عنوان "Persian Originality " آنالیز کرده و به واحدهایی که استانداردهای خاص را داشته باشند اعطا کند، قرار است در سطح جهانی از آن حمایت شود.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی تاکید کرد: انجمن مدیران نیز تلاش می‌کند تا به عنوان نماینده سازمان توسعه تجارت در این زمینه فعالیت کند. بحث ثبت برندهای منطقه‌ای باید توجه شود، مزیت‌های خاصی داریم که غیر از زعفران می‌توانیم از زیره، انار و زرشک نیز نام ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز