خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در قزوین عنوان کرد؛

ایجاد اشتغال برای بیش از 43 هزار نفر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۷۸۵

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت بیش از 5 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: برای بیش از 43 هزار نفر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغال ایجاد شده است.

منصور غلامی در حاشیه سفر به استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه سال گذشته سعی کردیم منابع مالی کافی برای دانشگاه‌ها تخصیص یابد ،افزود :برای تجهیز آزمایشگاه‌های مراکز دانشگاهی ردیف اعتباری از صندوق توسعه تعریف شده که در بین دانشگاه‌ها در حال توزیع است اما بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها ذیل بودجه‌های دانشگاهی قرار می‌گیرد که توسط سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: گرچه اعتبارات تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها زیاد نیست اما امیدواریم امسال در تخصیص‌ها از سوی مسئولان کم گذاشته نشود و اعتبارات کامل تخصیص یابد.

تغییر سرفصل‌های درسی در دانشگاه‌ها

غلامی اضافه کرد: بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند که برای بیش از 43 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده‌اند که بر مبنای دانش و فناوری جدید کار می‌کنند و کار تکراری در جامعه بدون نیاز به دانش انجام نمی‌دهند.

این مسئول تصریح کرد: طرح ساماندهی آموزش عالی در دستور کار قرار گرفته که هدف اصلی این طرح، کیفی‌سازی و ماموریت‌گرا کردن واحدهای مختلف دانشگاهی و تقویت توانمندی و کیفی‌سازی واحدهای مختلف است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در بخش‌های غیردولتی در عرصه دانشگاهی بیشتر صندلی خالی وجود دارد که وزارت علوم تلاش می‌کند در قالب استانداردهایی که رعایت می‌کنند از آنان حمایت کند.

غلامی ادامه داد: رویکرد وزارت علوم تاسیس  و توسعه مراکز رشد دانشگاهی است که از شرکت‌های کوچک و صاحبان ایده‌های جدید حمایت می‌کند و امکانات و تسهیلات اولیه را در اختیار آنان قرار می‌دهد تا بتوانند در جهت  اهداف وزارتخانه حرکت کنند.

وی مطرح کرد: 43 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنند که برخی از  این شرکت‌ها ، کارهای بسیار ارزشمندی برای تامین نیازهای داخلی برخی صنایع و مصرف‌کنندگان قطعات و تجهیزات صنعتی انجام داده‌اند  به طوری که برخی از آنها   به خارج صادرات هم داشته‌اند و در آینده نیز امیدواریم ظرفیت‌  این شرکت‌ها توسعه یابد.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز