خبرگزاری کار ایران

غلامی :

تخلفات برخی افراد در دانشگاه موجب مخدوش شدن چهره علمی کشور می شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۷۷۰

بیش از 5 هزار مرکز دانش بنیان در کشور وجود دارد که حاصل تعامل واحدها و بخش های دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،پنجاه و دومین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با حضور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، عبدالمحمد زاهدی استاندار سابق قزوین، معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم بیان کرد: ما در شرایط ویژه‌ای از آموزش عالی کشور قرار گرفتیم و این شرایط ایجاب می کند تا کارهای ویژه ای انجام شود.

وی گفت: اگر نتوانیم از پس مسئولیت خود برآییم، تکلیف به آیندگان واگذار می شود اما این تحول و عبور از یک مرحله و حرکت به سمت بهبود و تقویت فعالیت های آموزش عالی، باید با تقویت بیشتری اتفاق بیفتد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: ما در چهل سال انقلاب، حوزه آموزش عالی را از نو ساختیم که شامل همه کسانی است که در این حیطه احساس مسئولیت کردند و با تلاش مجموعه استادان و فعالان آموزش کشور، در اواسط دهه هفتاد همه نیازها تامین شد و ما در تربیت نیروی انسانی با همه توان و امکانات موجود، توانستیم این مسئولیت را انجام دهیم.

 غلامی عنوان کرد: در بخش دوم توسعه تحصیلات تکمیلی و رونق پژوهش که رشد علمی را به همراه داشت و از منظر حضور در لبه های جدید علمی در بین مجامع پیشرفته دنیا جایگاه پرافتخاری داشتیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بیش از 5 هزار مرکز دانش بنیان در کشور وجود دارد که حاصل تعامل واحدها و بخش های دانشگاهی است و با کمک پارکهای علم و فناوری، شرکت های بزرگ تجاری تاسیس شده که این امر قابل تقدیر است و آنچه مورد انتظار است این است که این مراکز یافته های علمی دانشگاه ها را به سمت جامعه انتقال دهند.

 غلامی اضافه کرد: بسیاری از جوانان تحصیلکرده به سرعت واحدهای تخصصی دانشگاهی خود را طی می کنند و بحث مهارت آموزی چندان نقشی در مسیر آنها ندارد در حالی که توسعه دانش و فناوری های جدید به سطح جامعه باید عمومیت پیدا کند و دغدغه مندان جامعه در بحث دانشگاه ها باید بدانند این نهضت آغاز شده و در سالهای آینده بهتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شعار امسال که رونق تولید داخلی است یکی از موضوعاتی است که دانشگاه ها به آن پرداخته اند و بیان موفقیت های دانشگاه‌ها موجب دلگرمی و امیدواری مردم و دانشجویان می شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بحث اخلاق محوری ادامه داد: بحث اخلاق حرفه ای در دانشگاه ها امری مهم است. اخیرا بحث مقابله با تقلب علمی  و بی اخلاقی در این امر در مجلس مطرح شد ، علاقه به اخذ مدرک بدون زحمت، موجب شده در حوزه های مختلف تخلفاتی شکل گیرد که شأن دانشگاه را زیر سوال برده و گاهی این امر دست مایه کسانی شده که چشم دیدن موفقیت ایران در دنیا را نداشت  و اینها حاصل این است که تخلفات برخی افراد موجب مخدوش شدن چهره علمی کشور می شود و در همین راستا آیین نامه اجرایی تصویب شده و در حال ابلاغ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز