خبرگزاری کار ایران

قربانی خبر داد:

۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گناباد پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۵۵۹

فرماندار گناباد از پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و کارآفرینی طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، حامد قربانی در آیین گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در مصلای امام خمینی (ره) گناباد افزود: میزان تعهد شهرستان گناباد در زمینه اشتغال در بخش‌های مختلف طی یک سال گذشته دو هزار و ۲۰۸ نفر بود که با پرداخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بستر اشتغالزایی دو هزار و ۶۰۴ نفر و بیشتر از میزان تعهد شده محقق شد.

وی با تشریح خدمات دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادها از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال ادامه داد: برش شهرستانی و تعهد اشتغال گناباد طی سال کنونی هزار و ۵۳۶ نفر است که به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و با تخصیص اعتبار روند پرداخت تسهیلات آغاز می شود.

فرماندار گناباد گفت: در راستای حمایت از اشتغال و کارآفرینی با پرداخت تسهیلات با رویکرد اشتغال خُرد و  پایدار از طریق حمایت از واحدهای تولیدی سعی می‌شود با افزایش ظرفیت‌ها و معرفی آنها به فعالان اقتصادی چرخه های ارزش افزوده در حوزه های صنعتی و معدنی، زراعی و باغی توسعه یابد.

قربانی افزود: اجازه ندادیم که افزایش قیمت ها مشکلاتی در روند خدمات مطلوب به مردم به خصوص در بخش فرهنگ ایجاد کند و فعالیت های ادارات این بخش تحت تاثیر منفی قرار گیرد و توسعه اقامتگاه های بومگردی و بهره گیری بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی و استفاده حداکثری از ظرفیت قنات جهانی قصبه و ژئوپارک گردشگری و انعقاد تفاهم نامه های مشترک با شهرستان های مجاور در خراسان رضوی و جنوبی مهمترین راهبرد توسعه گردشگری در گناباد است.

وی اضافه کرد: رفع موانع تولید و تقویت ظرفیت های اقتصادی، حفظ و صیانت از بخش های اقتصادی و تقویت ناوگان حمل و نقل و توسعه فضاهای آموزشی و دانشگاهی دیگر رویکرد دولت دوازدهم در گناباد است که در این زمینه تنها ۳۰ هزار متر مربع به مجموعه فضای آموزشی مجتمع آموزش عالی این شهرستان طی سه سال گذشته افزوده شد.

فرماندار گناباد با اشاره به احداث طرح راه آهن یونسی به گناباد به عنوان نخستین خط ریلی مشهد به زاهدان و چابهار و همچنین بهره برداری از فرودگاه گناباد تا دهه فجر امسال گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها قیمت تمام شده تولیدات در واحدهای صنعتی و معدنی و کشاورزی در این شهرستان کاهش می یابد و بستر توسعه و رونق اقتصادی منطقه هموار می شود.

قربانی افزود: ۵۰ هزار هکتار از اراضی دولتی برای توسعه کشت های کم آب طلب در شهرستان گناباد شناسایی شده تا ضمن استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و استفاده مناسب از منابع آبی زمینه توسعه و رونق اقتصادی شهرستان فراهم شود.

وی ادامه داد: گردش آزاد اطلاعات برای افزایش سرمایه اجتماعی و کسب رضایتمندی عمومی مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید در گناباد است و سعی می شود با افزایش مشارکت جوانان و نخبگان و بانوان در عرصه های اجتماعی امکان فعلیت یافتن ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه آنان فراهم شود و مصادیق بارز آن را می توان تشکیل مجامع مشورتی بانوان و جوانان دانست و نیز سازمان های مردم نهاد این شهرستان که طی یک سال گذشته از ۱۸ سازمان به ۲۳ سازمان افزایش یافته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز