خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

محیط زیست تایباد و باخرز تنها با سه محیط‌بان حفاظت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۷۲۷

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد و باخرز گفت: ۴۷۵هزار و ۶۰۰ هکتار حوزه استحفاظی عرصه‌های طبیعی این دو شهرستان فقط با سه نیروی محیط بان حفاظت می‌شود در صورتی که این کار به بیش از ۲۲ نیروی محیط بان نیاز دارد.

سید علی قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: این دو شهرستان در شرق خراسان رضوی ۸۰ هزار هکتار منطقه پیشنهادی حفاظت شده دارند که یک حوزه از این تعداد در تایباد و سه منطقه در باخرز قرار دارند.

وی در ادامه به کمبود نیروی محیط بانی در تایباد و باخرز اشاره کرد و افزود: اکنون سرانه نگهداری مناطق حفاظت شده کوهستانی به ازاء هر پنج هزار هکتار یک نیروی محیط بان و در مناطق دشتی هر ۱۰هزار هکتار یک نیروی محیط بان است بنابر این کمبود نیرو یکی از مهمترین مشکلات حوزه محیط زیست در شرق خراسان رضوی محسوب می‌شود.

قیصری مطرح کرد: با توجه به سطح بالای پوشش عرصه‌های طبیعی این شهرستان تامین نیروی مورد نیاز برای دو شهرستان تایباد و باخرز گامی در جهت کنترل این عرصه‌ها است.

وی تصریح کرد: ۲۲هزار هکتار از مناطق دشتی در قسمت جنوب شرقی تایباد همجوار با کشور افغانستان مستعد تبدیل شدن به مناطق حفاظت شده را دارد. این محدوده زیستگاه انواع گونه‌های جانوری همچون آهو، هوبره و گربه وحشی است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست تایباد و باخرز اظهار کرد: شهرستان‌های تایباد و باخرز ۳۳۲هزار و ۶۰۰ کیلومتر مناطق آزاد دارند که تا فاصله ۷ کیلومتری نوار مرزی هرگونه شکار و صید انواع گونه‌های جانوری در آن ممنوع است.  

قیصری ادامه داد: با وجود اینکه باخرز در سال۱۳۸۹ در قالب تقسیمات کشوری به شهرستان ارتقاء یافته، اما هنوز اداره محیط زیست مستقل ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز