خبرگزاری کار ایران

استاندار مطرح کرد؛

روستاها طرفیت مناسبی برای اقتصاد خّرد در اختیار دارند

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۴۲۸

استاندار خراسان رضوی گفت: اقتصاد خُرد باید مورد توجه باشد همچنان که هم اینک در کشورهای پیشرفته تکیه روی اقتصاد خُرد است و ۶۸ درصد اقتصاد برزیل اقتصاد خُرد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افزود: می توان از ظرفیت روستاها برای تقویت اقتصاد خُرد استفاده کرد.

وی با اشاره به بررسی مشکلات شهرستان های فریمان و سرخس در جلسه امروز این ستاد ادامه داد: فریمان منطقه خوبی است و ظرفیت تبدیل شدن به منطقه نمونه صنعتی، گردشگری، کشاورزی مدرن و صنایع دستی را دارد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر رفع مشکلات موجود بر سر راه تولید، صنعت و کشاورزی شهرستان فریمان گفت: معین اقتصادی فریمان می تواند الگویی برای سایر شهرستان ها باشد.

رزم حسینی با اشاره به مشکلات تردد در سرخس و مشکلات مربوط به حوزه راهداری در این شهرستان افزود: باید مشکل فرودگاه در این شهرستان حل شود.

وی ادامه داد: سند نداشتن اراضی از دیگر مشکلات شهرستان سرخس است و باید استانداری با همکاری آستان قدس رضوی ظرف مدت یک ماه نسبت به تعیین تکلیف اراضی شهرستان سرخس اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در خصوص اهم مصوبات این نشست در خصوص شهرستان فریمان گفت: در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی مقرر شد برای حل مشکل آب در شهرک صنعتی کاویان، شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نسبت به تکمیل خط انتقال آب از سد دوستی با مشارکت بخش خصوصی و شرکت شهرک های صنعتی ظرف مدت شش ماه اقدام کند.

علی رسولیان افزود: با تکمیل این زیرساخت، معین اقتصاد مقاومتی شهرستان فریمان با همراهی بخش خصوصی بیش از دو هزار و ۵۶۲ شغل تا انتهای سال ۱۴۰۰ ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد سازمان آب منطقه ای ظرف یک ماه نسبت به واگذاری ۳۰ ساله سد دوستی به شهرداری فریمان جهت توسعه گردشگری با رعایت شرایط زیست محیطی اقدام کند و مدیریت کنترل و پایداری سد و تامین حقابه های پایین دست و موارد مشابه با شرکت آب منطقه ای استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به مشکل خرید تضمینی چغندر قند و به منظور جلوگیری از تعطیلی کارخانجات قند مقرر شد از طریق معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اداره کل جهاد کشاورزی استان موضوع قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی از جمله چغندر قند تعیین شود.

رسولیان افزود: طبق مصوبه جلسه امروز، سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی نیز باید نسبت به خرید تضمینی گوجه فرنگی تولیدی شهرستان فریمان اقدام و گزارش میزان خرید را به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اعلام کند.

وی ادامه داد: مقرر شد برنامه های معین اقتصادی شهرستان فریمان با محوریت نهاد مردمی اقتصاد مقامتی استان پیگیری شود و تفاهم نامه چهار معین پیشنهادی اقتصاد مقاومتی شهرستان فریمان در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شهرستان فریمان به امضاء استاندار برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص مصوبات نشست امروز در خصوص شهرستان سرخس نیز گفت: در این نشست مقرر شد تا پایان امسال تمامی راه های روستایی روستاهای دارای بیش از ۵۰ خانوار شهرستان سرخس تکمیل شود و تمامی راه های روستایی شهرستان نیز در نیمه اول سال ۹۹ تکمیل گردد.

رسولیان افزود: در خصوص جاده اصلی مشهد- سرخس نیز مقرر شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نسبت به تکمیل مسیر به میزان مشارکت ۷۰ درصد توسط این اداره کل و ۳۰ درصد توسط واحدهای شن شویی واقع در مسیر اقدام کنند.

وی ادامه داد: با عنایت به ساخت  ۳۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب از سد دوستی به شهر سرخس و باقی ماندن ۳۵ کیلومتر دیگر مقرر شد شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نسبت به تکمیل خطوط انتقال اقدام کند.

طرح مثلث توسعه اقتصادی با مشارکت ۷۵ معین اقتصادی در قالب ۱۲ منطقه هم اینک در نیمی از مساحت خراسان رضوی در حال اجرا و پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز