خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل بهزیستی صورت گرفت؛

مرکز آموزشی و توان بخشی غیردولتی کم شنوایان در کاشمر افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۴۲۵

همزمان با هفته دولت مرکز آموزشی و توانبخشی غیر دولتی خانواده و کودک کم شنوای بهزیستی کاشمر با حضور مدیر کل بهزیستی استان خراسان ، فرماندار و جمعی از مسئولین دولتی در محل این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، حمیدرضا پوریوسف در این مرکز گفت :۱۲۶ هزار معلول  دراستان خراسان  داریم که حدود ۱۶ هزار از انها اختلال ناشنوایی و کم شنوایی است.

وی با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰۰ تولد، ۳ کودک دارای ناشنوایی مادرزادی است گفت: ما ۳ مرحله پیشگیری و مداخله داریم تا کودک بتواند در ۶ سالگی وارد مدارس عادی شود.

مدیرکل بهزیستی استان، مداخله اول را تا ۲ ماهگی اول تولد عنوان کرد و گفت: این مورد اختلالی است در کودکی و شیرخوارگی و اگر ناشنوایی تشخیص داده نشود تا آخر عمر ادامه دارد و معمولا خانواده ها به این مهم توجه و آگاهی ندارند به همین منظور بهزیستی با کمک دانشگاهها طرح پایش و غربالگری انجام می دهد . 

پوریوسف ادامه داد:مرحله دوم، مداخله ۶ ماه اول تولد است که ما موظف هستیم آنها را تحت آموزش قرار دهیم و در مرحله سوم مداخله افرادی که ممکن است بعدا دچار ناشنوایی شوند که شامل بچه هایی که در مهد کودک ها هستند غربالگری انجام می شود . 

وی در خصوص مراکز ناشنوایی گفت: این مراکز نقش موثری در پیشگیری از اختلالات آینده دارد و امیدواریم بتوانیم کاری کنیم که همه کودکان وارد مدارس عادی شوند.

گفتنی است این مرکز غیر دولتی واقع در خیابان امام ۶ آماده ارائه خدمات به مردم می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز