خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصاد و دارایی مطرح کرد:

مناطق آزاد در توسعه و افزایش صادرات نقش بسزایی دارند/ امسال افزایش صادرات را خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۲۲۳

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به وجود توان قابل توجه در مهندسان ایرانی برای تامین نیاز بخش‌های مختلف، گفت: گمرکات کشور با تکیه بر توان داخلی تجهیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز با استقبال محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی وارد ارومیه شد و سپس به منطقه آزاد ماکو سفر کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی در بدو ورود به شهرستان ماکو در گفت و گو با خبرنگاران،گفت: قرار است امروز از منطقه آزاد ماکو بازدید و قابلیت های اقتصادی و فرهنگی این منطقه را بررسی کنیم.

دژ پسند گفت: امسال در شرایطی هستیم که بحث صادرات خیلی مهم است و مناطق آزاد در توسعه و افزایش صادرات نقش بسزایی دارند و باید به این سمت هدایت شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه افزایش دقت، سرعت و سلامت در گمرکات مورد توجه قرار دارد، بیان کرد: نخستین دستگاه «ایکس‌ری» تولید داخل به زودی در گمرک بازرگان نصب و تداوم این کار ضمن توجه به رونق تولید داخل از خروج میزان قابل توجه ارز نیز جلوگیری می‌شود.

وی در خصوص اهداف سفر به ماکو نیز بیان کرد: در این سفر به‌ دنبال بررسی و شناسایی ظرفیت‌های بخش بازرگانی آذربایجان‌غربی و بازدید از منطقه آزاد ماکو به ویژه گمرک بازرگان هستیم.

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت وزیر اقتصادو دارایی به اتفاق رییس کل گمرک کشور و استاندار آذربایجان غربی باحضور در منطقه آزاد ماکو کارخانه کارخانه اوراق فشرد با روکش ملامینه و پی وی سی در منطقه آزاد ماکو را افتتاح کرد.

 این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با اشتغالزایی۲۲ نفر از سوی شرکت پیروزان تجارت پیروز ارس مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز