خبرگزاری کار ایران

با ارسال نامه‌ای صورت گرفت؛

توضیحات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درباره خبر ایلنا

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۱۷۳

درپی انتشار خبری مبنی بر ممانعت یکی از بیمارستان‌های اردبیل از ترخیص‌نوزاد و تحویل آن به خانواده اش و حواشی آن، دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار خبری با عنوان" ممانعت از ترخیص نوزاد به دلیل پرداخت نکردن هزینه درمان بیمارستان" مورخ 3 شهریور ماه در خبرگزاری ایلنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ارسال نامه ای توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد. متن این نامه به این شرح است:

عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزای تحت عنوان «عدم ترخیص کوک از بیمارستان به دلیل مشکلات مالی» جوابیه دانشگاه پزشکی اردبیل جهت استحضار حضرتعالی و روشنگری افکار عمومی ایفاد می‌ شود. خواهشمند در اولین فرصت ممکن نسبت به درج آن اقدام نمایید.

نوزاد با نام "ال ای رضایی" که به صورت نارس به دنیا آمد بود 24 روز در بخش ویژه ان آی سی یو بیمارستان علوی اردبیل بستری و تحت درمان و مراقبت‌های ویژه قرار گرفته و سلامتی خود را باز یافته است.

هزینه درمانی این نوزاد بالای 10 میلیون تومان بود که به دلیل داشتن دفترچه درمانی به حدود یک میلیون تومان کاهش یافته اما پدر 23 ساله این کوک از پرداخت این هزینه عمدا خودداری کرده و این موضوع را به بحث‌های غیرمرتبط و حاشیه‌سازی کشانده است که نهایتا به دستور رئیس محترم دانشگاه جهت رفع ابهام «عدم تحویل بیمار به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه بیمارستانی» با اخذ هزینه بسیار اندک این کودک تحویل مادرش شده است.

اما حقیقتا مشکلی که در عدم ترخیص نوزاد در مدت چهار روز پس از دستور ترخیص اتفاق افتاد به هیچ وجه ربطی به پرداخت هزینه بیمارستانی ندارد بلکه سوء تفاهمات موجود بین پدر و مادر کم سن و سال این کودک و سوق دادن بی مورد بحث پرداخت هزینه بیمارستان توسط پدر نوزاد به مسایل حاشیه و عدم حضانت نوزاد توسط وی موجب شد که بیمارستان مطابق آیین‌نامه با تنظیم صورتجلسه‌ای کودک را تحویل مادر 16 ساله‌اش بدهد و شائبه‌های دیگر من جمله عدم رسیدگی دقیق به این نوزاد و عدم اجازه برای شیردهی مادر به نوزاد صحبت نداشته و خارج از  عواطف انسانی کارکنان زحمتکش دانشگاه علوم پزکشی اردبیل است.

دانشگاه علوم پزشکی اردیبل ضمن تقدیر از مساعی آن خبرگزاری در جهت شفاف‌سازی فعالیت‌های ادارات و نهادها تقاضا دارد در جهت توسعه فرهنگ انتقاد و انتقادپذیری در مواقع مورد شکایت از طرف مردم از این دانشگاه قبل از نگارش مطلبی از نظرات و واقعیات این دانشگاه نیز مطلع گردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز