خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مرمت تلگرافخانه جاسک و ساختمان کلاه فرنگی

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۶۳۵

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: تلگرافخانه جاسک و ساختمان کلاه فرنگی جزو پروژه‌هایی بود که دراختیار ما نبود و با چالش هایی روبرو بودیم بیشتر تمرکزمان را روی این دو پروژه گذاشته ایم که اعتبار مرمتی روی آنها هزینه کنیم.

رضا برومند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: تمرکز ما روی چند مکان تاریخی است که نیاز اساسی و ضروری به مرمت و بازسازی دارد.

وی افزود: تلگرافخانه جاسک که قریب به 400 سال قدمت دارد و در اختیار نهادهای نظامی است، امسال مرمت می شود.

برومند تصریح کرد: در بندرعباس معبد هندوهاست که مرمت شده و مهمتر از همه ساختمان کلاه فرنگی است که در حوزه علمیه مستقراست، مرمت و بازسازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: قلعه میناب، قلعه فین، قلعه حاجی‌آباد و قلعه پرتغالی‌ها در هرمز که مرمت آن آغاز شده و درنهایت قلعه بندرخمیر و خانه کاظم در بستک مهمترین این بنا‌ها هستند.

برومند افزود: پروژه‌های کوچکی هم داریم مانند قلعه هشنیز پارسیان که هزینه بر نیستند و با رقم‌های کمی هم قابل ترمیم هستند.

وی ابراز کرد: تلگرافخانه جاسک و ساختمان کلاه فرنگی جزء پروژه‌هایی بود که دراختیار ما نبود و با چالش‌ هایی روبرو بودیم بیشتر تمرکزمان را روی این دو پروژه گذاشته ایم که اعتبار مرمتی روی آنها هزینه کنیم زیرا ممکن است بعدها دارای چالش شویم و سالهای سال نتوانیم روی آن هزینه کنیم.

برومند در پایان اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم عملیات بازسازی و مرمت این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز