خبرگزاری کار ایران

نماینده کلیبر خبر داد:

قره‌داغ همچنان می‌سوزد/ با تهدید و فریاد بالگرد فرستادند/ از دولت‌مردان قولِ خرید بالگرد ۳۰ میلیاردی را گرفتیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۰۸۷

نماینده مردم کلیبر در مجلس می‌گوید نیروهای امداد و اهالی بارها آتش را خاموش کرده‌اند و ساعاتی بعد به دنبال وزش باد بار دیگر حریق از نقطه‌ای دیگر شعله ور شده است.

به گزارش ایلنا، قلی الله‌قلیزاده در تشریح آخرین وضعیت جنگل‌های قره‌داغ اظهار داشت: این اولین‌بار نیست که جنگل‌های ارسباران طعمه‌ حریق می‌شود و پیش‌تر نیز شاهد چنین وقایعی بودیم اما این‌بار آتش‌سوزی در چندین نقطه رخ داد و عملیات اطفاء را دشوار کرد.

وی افزود: با اینکه جمعه شب خبر اطفاء حریق و مهار آتش در قره‌داغ منتشر شد اما از روز شنبه بار دیگر آتش در نقطه‌ای دیگر شعله‌ور شد و متاسفم که می‌گویم همچنان قره‌داغ می‌سوزد و امکانات گسترده‌ای جز بالگرد بسکت‌دار جهت انتقال آب در دسترس نیست.

نماینده مردم کلیبر با بیان اینکه در ساعات ابتدایی وقوع حریق اهالی و نیروهای نظامی و انتظامی پای کار آمدند، توضیح داد: آتش‌سوزی در نقاطی رخ داده بود که به‌‌دلیل مسیر صعب‌العبور امکان تردد را سخت می‌کرد و نیروهای پیاده بعد ۴ ساعت طی مسیر، با خستگی به محل حریق می‌رسیدند و عملاً از نفس می‌افتادند.

وی اذعان داشت: در روزهای ابتدایی نه امکاناتی در استان داشتیم و نه مسئولان هماهنگی‌های لازم را بایکدیگر داشتند و همین امر موجب شد تا تجهیزات به‌موقع از راه نرسد؛ ما از همان روز اول نیازمند بالگردی بودیم تا نیروها را به نقاط مدنظر هلی‌بورن کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم با اشاره به اینکه بعد از ۳ روز تماس و پیگیری مکرر هوانیروز یک فروند بالگرد برای هلی بورن نیروها آن هم به مدت یک روز فرستاد، تصریح کرد: این بالگرد در محل حاضر شد اما هلی‌بورنی رخ نداد و ارتش درخواست تمدید ۴۸ ساله ماموریت آن را در قره‌داغ رد کرد اما با این وجود خوشبختانه بالگرد بسکت‌دار هلال احمر از راه رسید و همچنان در منطقه فعالیت دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که مسئولان استان چه زمانی قرار است برای تامین تجهیزات مورد نیاز در مواقع بحران اقدام کنند، ابراز داشت: از آنجایی که مجموعه مس سونگون بدهکار طبیعت است از وزیر صنعت خواسته‌ایم اجازه استفاده از تجهیزات آنان را صادر کند که این اتفاق نیز رخ داده و در کنار آن رضا رحمانی وعده‌ی خرید یک دستگاه بالگرد بسکت‌دار ۳۰ میلیارد تومانی را به ما داده تا ضمن استفاده مجتمع مس سونگون در مواقع مورد نیاز در اختیار ستاد بحران قرار گیرد.

الله‌قلیزاده در پایان گفت‌وگوی خود متذکر شد: جنگل‌های قره داغ از بین رفت و این وسط مسئولان کشوری نتوانستند ما را قانع کنند که چرا تجهیزات را همان روز اول یا حداقل دوم برایمان نفرستادند؛ حتما باید داد و بیداد و تهدید می‌کردیم تا بالگرد بسکت‌دار به منطقه اعزام کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز