خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای برنامه ریزی استاندار مطرح شد؛

استان اصفهان سرمایه گریز نیست/ اجرای فاز یک منطقه ویژه اقتصادی در شرق اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۶۲۶

استاندار اصفهان گفت: استان ما سرمایه گریز نیست و اگر با مواردی مخالفت می شود برای حفظ سلامتی و ایمنی مردم و مسئله کم آبی است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: این خطه همچنان با مشکل خشکسالی و کمبود منابع آبی مواجه است به همین دلیل طرح های آب بر، مورد موافقت مدیریت استان قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به بررسی ۱۰۱ طرح و مصوبه که از سوی کارگروه امور زیربنایی در جلسه شورای برنامه ریزی مطرح شد، اظهار داشت: از بین این طرح ها با ۹۰ مورد موافقت و با ۱۱ مورد مخالفت شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: طرح‌های معدودی که مورد مخالفت قرار گرفتند موارد آب بر بودند یا به دلایلی مانند در مسیر سیلاب بودن، رد شدند.

رضایی با تاکید بر این که اکثریت این طرح‌ها مورد تصویب قرار گرفت، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که استان سرمایه گریز نیست و اگر با مواردی مخالفت می شود برای حفظ سلامتی و ایمنی مردم و مساله کم آبی است.

وی با بیان این که طرح های توسعه گلخانه‌ای و گردشگری و منطقه ویژه اقتصادی شرق اصفهان در جلسه شورای برنامه‌ریزی تایید شد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه شرق اصفهان مصوبه هیات دولت را دارد اما اجازه فعالیت به صنایع آب بر یا آلاینده در این طرح داده نمی شود و این صنایع باید بیشتر مبتنی بر فناوری های برتر (های تک) و همراه با کارآفرینی و اشتغال زیاد باشند.

استاندار اصفهان به تایید سامانه یکپارچه آماری در این جلسه اشاره و اضافه کرد: این سامانه برای استان بسیار مفید است و برخی مسئولان دیدگاه هایی درباره آن از جمله نحوه دسترسی و پایش آن داشتند که مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی این نظرها را جمع بندی کند تا موضوع در جلسه آینده مورد تصویب نهایی قرار گیرد.

در این جلسه عنوان شد که منطقه ویژه اقتصادی در شرق اصفهان دارای مصوبه هیات دولت در وسعت سه هزار و ۸۵۰ هکتار است که فاز نخست آن در یک هزار هکتار اجرا می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز