خبرگزاری کار ایران

سومین جشنواره سماق در روستای خانیک گناباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۵۶۴

بامحوریت گردشگری و‌ زیر نظر اداره میراث فرهنگی و‌ گردشگری گناباد با همیاری شورای اسلامی و ‌دهیاری روستای خانیک و‌ همکاری فرمانداری ، منابع طبیعی ، جهاد کشاورزی ،دانشگاه علوم پزشکی ، مجتمع آموزش عالی ،شرکت سیمین مزرعه شهرستان گناباد برگزار شد .

علیرضا شناسایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت : جشن سماق با محوریت گردشگری و با هدف توجه به گردشگری سلامت و گردشگری کشاوزی ، برگزاری جشنواره و ثبت آن در تقویم ‌گردشگری کشور است.

شناسایی ادامه داد: برگزاری جشن سماق هر ساله باعث توجه‌ گردشگران به روستای سرسبز خانیک شده و در دراز مدت باعث اشتغالزایی پایدار برای مردمان ‌منطقه ، برگشت مردم به روستا و عدم ‌مهاجرت از روستا به کلان شهرها به سبب کسب و کار خواهد شد.

وی اذعان کرد :در نتیجه سرمایه گذاری در مورد گیاه دارویی سماق و برگزاری جشن در کنار آن ،صنایع دستی و کسب کار محلی رونق می گیرد، وجود گردشگر باعث زمینه ایجاد زیر ساخت های لازم برای روستای هدف ‌شده و توجه منابع خصوصی و دولتی به منطقه جلب و‌ در آینده مقصدی برای سرمایه ‌گذاری خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گناباد گفت :مانند جشنواره ملی گلاب گیری کاشان و غیره... در شهرستان گناباد بیش از 8 رویداد در تقویم ‌گردشگری استان ارائه و در حال ثبت است ،که مهترین اصل مشارکت ‌مردمی است.

وی افزود:سماق جزء گیاهان دارویی منطقه گناباد است و از موضوع مهم سماق توجه به  گردشگری سلامت است ،سماق در سفره هفت سین ‌ایرانیان هم ‌نماد سلامتی بوده و هست.

شناسایی در پایان گفت : اداره میراث فرهنگی و گردشگری نقش تسهیل‌گر داشته و باید دهیاری روستاها  وارد عمل شوند و عملا هزینه چندانی هم ‌نخواهد داشت تا در رونق گردشگری سلامت و کشاورزی در شهرستان گناباد گامهای موفقی برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز