خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استانداری مرکزی خبر داد ؛

رتبه 6 کشوری از نظر درصد تعداد زنان بی همسر در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۵۳۵

معاون سیاسی استانداری مرکزی گفت: از نظر تعداد خانوار زن استان در رتبه ۱۸کشور و در خصوص زنان بی همسر در رتبه ۶کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، در جلسه شورای توسعه وبرنامه ریزی استان که باحضور  معصومه ابتکار، معاون امور زنان وخانواده رئیس جمهور،  واستاندار مرکزی وجمعی از مسولان استان برگزار شد، بهروز  اکرمی در رابطه با درصد جمعیت زنان استان اظهار کرد: درصد جمعیت زنان ۴۹/۲است که از این نظر رتبه ۱۳کشور را داراست.

وی گفت: تعداد خانوار زن استان در رتبه ۱۸ کشور و از نظر زنان بی همسر در رتبه ۶کشور هستیم.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به آمار تجرد قطعی استان متذکر شد: تجرد قطعی در میان زنها ۶/۹ و رتبه استان ۷ است و از جمله مواردی است که باید به آن توجه جدی شود.

یادگاری ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست  گفت: از 3 هزار و 200 پست مدیریتی موجود در استان ، 587 مورد مختص بانوان است که شامل 3 درصد در پست‌های میانی ، 53 درصد پست های عملیاتی و 43 درصد پست‌های پایه است.

وی افزود: 33 درصد شاغلان در 75 دستگاه اجرایی استان را زنان شامل می شوند و این آمار در آموزش و پرورش ، 57 درصد است.

یادگاری عنوان کرد: 82 درصد شاغلان زن در دستگاه های اجرایی، دارای تحصیلات دانشگاهی و 72 درصد هم بالاتر از لیسانس هستند .

وی با اشاره به اینکه 28 درصد بانوان حاضر در پست‌های مدیریتی ، در رده سنی زیر 40 سال قرار دارند  گفت: از 111 پست مدیریتی موجود در شهرداری اراک ، تنها 4 مورد متعلق به بانوان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز