خبرگزاری کار ایران

در جسه استاندار با هیات رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان مطرح شد:

پذیرش دانشجو متناسب با بازار کار/گام های بلند دانشگاه صنعتی اصفهان در مسیر تجاری سازی اختراعات و پژوهش های کاربردی

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۸۷۹

استاندار اصفهان گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز دانشگاهی باید با توجه به نیاز بازار کار، بازنگری شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی اظهار داشت : تکریم دانشگاهیان به ویژه اعضای هیئت علمی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا نوع نگرش و متانت و ادب دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی در کل جامعه زبانزد است.

وی ادامه داد: دانشگاه هایی که بنیه علمی قوی ای در زمینه علمی در سطح استان دارند باید نگاه ویژه ای به پذیرش دانشجویان خارجی داشته باشند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز دانشگاهی باید با توجه به نیاز بازار کار، بازنگری شود تا بتوان اشتغال پایداری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم کرد.

وی اضافه کرد: نهادهای علمی استان باید اجرای فعالیت های نوآورانه که نیاز جامعه را برطرف می کنند، در دستور کار خود قرار دهند.

رضایی یادآور شد: دانشگاه های استان، پتانسیل های بسیاری در زمینه توسعه روستایی دارند که می توانند آن را در جلسات شورای مشورتی توسعه استان ارائه دهند و با مدیریت استان در این بخش همکاری نمایند.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت های بی شمار خیرین هم می توان در ساخت خوابگاه های دانشجویی به ویژه خوابگاه های متأهلین بهره برد.

در این جلسه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به ارائه دیدگاه های خود پیرامون مسائل دانشگاهی پرداختند.

دکتر سیدمهدی ابطحی، سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان با ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای این دانشگاه، اظهار داشت: یکی از سه ابررایانه کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد که این ابزار مهم علمی باعث شده تا اعضای هیئت علمی این دانشگاه بتوانند در عرصه های مختلف، افتخارات بزرگی را برای اصفهان و ایران در سطح ملی و بین المللی کسب کنند.

وی ادامه داد: این دانشگاه خود را متعهد به انجام مأموریت های بزرگ علمی می داند تا پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی بیش از گذشته محقق شود.

دکتر سید ظفرالله کلانتری، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان هم در این جلسه یادآور شد: سلامت جسم و روان دانشجویان با برنامه های ورزشی در حوزه سلامت دانشجویان در این دانشگاه مورد توجه جدی قرار گرفته است.

دکتر محمدجواد امیدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان هم با ارائه گزارشی از معاونت آموزش و پژوهش اظهار داشت: این دانشگاه جزو ۱۳ دانشگاه برتر کشور و پنج دانشگاه اول در تعداد مقالات است و در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب رتبه نخست در رشته علوم حیاتی- فیزیک شده است و ۵۰۰ عضو هیئت علمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه گام های بلندی در مسیر تجاری سازی اختراعات و پژوهش های کاربردی با همکاری صاحبان صنایع استان و کشوز برداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز