خبرگزاری کار ایران

جعفری مطرح کرد:

هر وقت کارها را به مردم بسپاریم کار سریعتر و بهتر انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۸۳۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خواستار توجه بیشتر به مشکلات حاشیه نشینی و ارائه راهکارهای مناسب جهت مهاجرت معکوس و مانع مهاجرت از سوی سمن ها شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسن جعفری در مراسم گرامیداشت روز تشکل‌ها و هفته مشارکت اجتماعی که با حضور برخی مدیران کل و مسئولان تشکل‌ها برگزار شد، با اشاره به نقش حساس سمن ها در جامعه تاکید کرد: سمن ها باید مشکلات را منتقل کنند تا پیگیری شود و آستانه تحمل مدیران و پاسخگویی مدیران به سمن‌ها نیز باید بیش از پیش تقویت شود.

وی در خصوص پاسداشت جایگاه مردم به منظور تقویت نقش مشارکت سازمانهای مردم نهاد در عرصه های مختلف توسعه و همچنین پاسداشت جایگاه مردم و مشارکت اجتماعی فی‌ مابین دستگاه‌های ناظر تخصصی و سازمان‌های مردم نهاد گفت:هر وقت کارها را به مردم بسپاریم کار سریعتر و بهتر انجام می شود.

جعفری با تاکید بر پاسخگویی مسئولین به مردم و رسانه ها ، از خدمات خانه تشکل‌ها در حوزه آموزش و انسجام بخشی سمن ها تشکر کرد و دغدغه ها را با حضور سمن ها قابل حل دانست.

وی با ارزیابی تفاوت سمن ها در داخل و خارج کشور ، ویژگی سمن های موجود در کشور را توجه به ارزشهای دینی ومذهبی علاوه براجتماعی ذکرکرد و خواستار توجه به فلسفه وجودی سمن ها گردید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت:دولت به تنهایی توان حل معضلات را ندارد لذا دست نیاز به سوی سمن ها دراز می کنیم و از سمن ها نیز انتظار داریم عملکردشان را ارائه کنند تا شاهد تحول باشیم.

وی اظهار داشت: رزمندگان اقتصادی در دوره جنگ اقتصادی در حال کمک به اقتصاد کشور هستند و لذا باید مانند رزمندگان دفاع مقدس از آنها حمایت کنیم و قدرشان را بدانیم و برای تولیدکننده شرایط سخت ایجاد نکنیم .

جعفری بیکاری را ام المصائب خواند و گفت: باید سمن ها کمک کنند تا فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

وی از سمن ها خواست حرفهای مردم را منتقل کنند تا برای ایجاد نشاط اجتماعی و امید در بین مردم و رفع معضلات راهکار پیدا شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان رضوی با تشکر از همراهی سمن ها و مردم در همراهی با دولت ، خواستار توجه بیشتر به گام دوم بیانیه رهبری جهت توسعه سمن های مردم نهاد شد و دراین راستا نقش رسانه‌ها را بسیار پررنگ دانست و از اصحاب رسانه خواست که یاریگر فعالیت سمن ها باشند و با خنثی کردن عملیات روانی دشمن ،  امید بخشی به جامعه را تقویت کنند. 

وی با تاکید بر شفافیت مالی تشکلها ، قول پیگیری وضعیت مالیات تشکلهای مردم نهاد را داد و به همه مدیران سفارش کرد که باشناخت جایگاه سمن ها ، پاسخگوی تشکلها باشند. 

جعفری از نقد عملکرد سازمانها و مدیران کل استان باحضور رسانه ها ، در هفته دولت خبر داد و گفت : از هفته دولت تا آبان ماه ، هر روزه دو ساعت مدیران کل و معاونین وی با حضور رسانه ها طی نشست هایی به همه گزارش ها و سوالات پاسخ خواهند داد که حضور سمن ها را دراین نشستها جهت طرح مشکلات و ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی انتظار داریم.

وی خواستار پذیرش فرماندهی واحد از سوی تشکل‌ها شد و از افتتاح 8 دفتر تسهیل‌گری در حوزه سمن‌ها خبر داد و قول افتتاح تمامی دفاتر تسهیل‌گری تا پایان سال را به سمن ها داد.

وی همچنین از جمع آوری تمامی معتادان متجاهر تا پایان سال و نگهداری و توانمندسازی متکدیان خبرداد و ساماندهی مجمع خیرین در حوزه استان را جهت ایفای نقش موثر سمن‌ها، لازم دانست و خواستار توجه بیشتر به امر آموزش در این خصوص شد.

جعفری در پایان گفت: دولت و سازمانهای مردم نهاد در حوزه اجتماعی وظایف خود را کامل انجام نداده اند لذا سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کرده و باید بررسی صورت پذیرد و راهکار مناسب اندیشیده و اجرا شود.

در خراسان رضوی بیش از یک هزار سمن وجود دارد که ۹۴۲ سمن فعال در عرصه عرصه های استانی ، ملی و حتی بین المللی با ۲۹ موضوع در حال فعالیت هستند که از این تعداد 65 سمن در 16 گروه درمانی یاور دانشگاه علوم پزشکی هستند و 80 سمن درحوزه های جوانان و ورزش مجوز فعالیت گرفته اند و 207 سمن درحوزه زنان فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز