خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خراسان رضوی؛

۱۳ طرح شهری در مشهد به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۷۸۴

همزمان با افتتاح مجموعه آبی چند منظوره "گلشن" در یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد ۱۲ طرح فضای سبز نیز با حضور استاندار خراسان رضوی در مناطق مختلف این شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد روز پنجشنبه در مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، فرمانده سپاه امام رضا (ع)، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از ابتدای امسال ۲۴ طرح فضای سبز با ۳۱ هکتار مساحت که ۶۸ درصد آن در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار بوده است در شهر مشهد به بهره برداری رسیده است.

مهدی یعقوبی افزود: با توسعه شهرنشینی، زوال باغ های شهر، آلودگی هوا و رشد جمعیت این کلانشهر، توسعه  فضای سبز  مورد تاکید مدیریت شهری قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در این بین آنچه مورد توجه مدیران قرار دارد توزیع متناسب و پراکنش این فضا با اتکا به نقش آفرینی های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در همه مناطق بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: از ۱۲۹ طرح افتتاح شده فضای سبز طی دو سال قبل ۵۲ مورد در مناطق کم برخوردار به بهره برداری رسیده است و امروز نیز از حدود ۱۲ هکتار فضای سبز بهره برداری شده با ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار  ۶۳ درصد در مناطق حاشیه ای  و کم برخوردار قرار دارد.

یعقوبی افزود: تا پایان سال ۲۵ فضای سبز در مشهد به بهره برداری خواهد رسید و احیای کمربند سبز با ۳۰۰ هکتار مساحت با هدف جلوگیری از تجاوز به حریم شهر به ویژه در محدوده کمربند های سبز جنوبی و شمالی هم در دست اقدام است.

مجموعه آبی چند منظوره گلشن توسط شهرداری منطقه پنج مشهد طی ۲۷ ماه در انتهای خیابان شهید آوینی با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در عرصه شش هزار متر مربع و زیربنای چهار هزار متر مربع ساخته شده است.

این طرح شامل بخش هایی نظیر سالن های ورزشی چند منظوره، مینی فوتبال، رختکن، موتورخانه، سونای خشک، بخار و جکوزی، استخر سرپوشیده ویژه آقایان، بانوان و کودکان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز