خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد؛

سرمایه گذاری و کار اقتصادی باید محترم شمرده شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۶۰۶

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان در محل رباط تهمینه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از تربت حیدریه حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه که در محل رباط تهمینه برگزار شد افزود: اگر مردم بلحاظ مالی به ثبات برسند و رفاه مادی داشته باشند یقینا نشاط هم خواهند داشت وگرنه با برگزاری 2 ساعت کنسرت و یا هر برنامه دیگر نشاط دائمی میسر نمی شود.

وی افزود: آنچه بیشتر از واژه  شورای فرهنگ عمومی درذ‌هن اکثریت مردم تداعی می شود این است که در شورا تصمیماتی راجع به موسیقی و چگونگی برگزاری آن در شهرستان گرفته شود، حال آنکه فرهنگ و بطور خاص این شورا منحصر به این موضوع نیست و اساسا ایجاد شور و نشاط برای مردم صرفا موسیقی نیست .

وی تصریح کرد: در این شورا برای ابعاد مهم تر مباحث فرهنگی شهر بایستی برنامه ریزی شود و ترویج یابد تا مردم از آن منفعت ببرند و یکی از حوزه های مهم که می توان به رفاه مردم بیشتر کمک شود استفاده از ظرفیت های شورای فرهنگ عمومی درکمک به پیشبرد فعالیت های اقتصادی از جمله طرح مثلث اقتصادی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خاطر نشان کرد: طرح مثلث اقتصادی قرار است توسط معین های اقتصادی در منطقه تربت حیدریه اجرا شود، بایستی ببینیم چه اقداماتی در این شورا برای موفقیت بیشتر این طرح می‌توان انجام داد.

حجت الاسلام عصمتی ادامه داد: بعضا در سطح شهر مطرح می شود که تا فردی تلاش کرد و کسب و کاری راه انداخت و کارش رونق گرفت، شروع به متهم کردن وی به اشکال نادرست می‌کنند و متاسفانه این نگاه بد نسبت به سرمایه گذاری باعث می شود وی به طور کل از این مسیر منصرف می شود،این نقیصه باید از طریق  فرهنگ سازی درست شود به طوری‌که سرمایه گذاری و کار اقتصادی محترم شمرده شود .

وی گفت: برای تحقق این امر باید متخصصانی در کنار شورا باشند تا مسایل را به خوبی تبیین کنند، البته اشکال اساسی به خود شورای فرهنگی عمومی شهرستان نیز وارد است به‌طوری‌که جلسه  این شورا که بایستی ماهانه برگزار شود گاهی دو تا سه ماه یکبار برگزار میشود و راجع به مباحث مطرح شده کار کارشناسی انجام نمی شود تا ببینیم در اجرا چه باید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز