خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی شهردار خبر داد :

کمبود 60 واگن برای خط یک قطار شهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۵۸۲

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در خط یک قطار شهری کمبود واگن داریم و دولت مصوبه‌ای را صادر کرده که بر اساس آن تصویب شده تا به هیچ عنوان واگن قطار وارد نشود و در داخل کشور تولید واگن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، خلیل‌الله کاظمی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: فعالیت تی‌بی‌ام خط ۳ که در پایانه مسافربری است، در تیر ماه ۹۹ آزاد می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای تامین واگن خط ۲ مشکلی نداریم و تعدادی در انبار موجود است.

وی افزود: در خط یک کمبود واگن داریم و دولت مصوبه‌ای را صادر کرده که بر اساس آن تصویب شده تا به هیچ عنوان واگن قطار وارد نشود و در داخل کشور تولید واگن داشته باشیم. در این راستا تامین ۲ هزار واگن قراردادش بسته شده اما این ۶۰ واگن کسری را هم در دل همان دو هزار تا قرار داده‌اند، در صورتی که با آنها متفاوت است، امیدواریم برای این ۶۰ واگن بتوانیم مجوز واردات بگیریم.   

وی در ادامه افزود:برای حفاری ۱۶ و نیم کیلومتر خط ۴ به همراه ۲۲ ایستگاه ۱۰ هزار و ۹۰ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم قرارداد منعقد خواهیم کرد.

کاظمی ادامه داد:تاکنون ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس شهری به بهره‌برداری رسیده است و ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز تا آخر شهریور به ظرفیت ناوگان اضافه می‌شود تا خطوطی که جمعیت کمتری دارند از ظرفیت مینی‌بوس استفاده کنند. 

وی در مورد واردات اتوبوس های گازسوز نیز افزود:طبق مصوبه وزارت کشور که قرار است ۱۴۲ هزار دلار برای وارد کردن هر اتوبوس گازسوز اعتبار تامین شود و ۱۰ درصد این مبلغ را شهرداری بدهد، لایحه‌ای را به شورا دادیم تا از این ظرفیت استفاده کنیم. نزدیک ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و مجهز به کولر شده‌اند که تا ۴ ماه آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد اضافه می‌شود.

وی در مورد ترافیک منتهی به حرم مطهر تاکید کرد: روزی ۳۰۰ دستگاه خودرو در مشهد پلاک‌گذاری می‌شود. باید به سمت و سویی برویم تا مکانیسمی ایجاد شود تا اتوبوس و حمل و نقل عمومی تقویت شود.

کاظمی گفت: آمارها نشان می‌دهد ۳۰ درصد تردد خودروها در اطراف حرم تردد گذری است و به مقصد حرم نیست، خودروهای گذری باید از قبل تغییر مسیر بدهند و ساخت پارکینگ راه حلی برای درمان این مشکل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز