خبرگزاری کار ایران

شاکری مطرح کرد:

دهیاران باید در بخش توسعه اقتصادی همچون توسعه عمرانی گام بردارند

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۲۷۶

فرماندار بردسکن در ادامه برنامه ده گردشی خود با حضور در روستاهای زیرک آباد، جلال آباد و رحمانیه از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در حوزه توسعه عمران و ساخت واحدهای خسارت دیده از سیل و مسایل و مشکلات این روستاها قرار گرفت.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از بردسکن، مجتبی شاکری در نشست با دهیاران و اعضای‌شوراهای اسلامی این روستاها گفت: امروز دهیاران باید در بخش توسعه اقتصادی نیز همچون توسعه عمرانی گام بردارند و خودشان را به یک منبع درآمد زا تبدیل کنند.

وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید هم توسعه همه جانبه و پایدار به ویژه در سطح روستاها را مورد توجه قرار داده و به صورت جدی پیگیری می‎کند.

وی با اشاره به وظایف محول شده به دهیاران گفت: باید توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز در سطح روستاها مورد توجه قرار گیرد.

شاکری با بیان اینکه دهیاران در زمینه عمرانی با مشارکت مردم اقدامات بسیار خوبی در سطح روستاها انجام داده‎اند، ادامه داد: امروز باید دهیاری ها در بخش توسعه اقتصادی نیز همچون توسعه عمرانی گام بردارند.

وی به ارائه طرح تامین درآمد پایدار برای دهیاری‎ها اشاره کرد و گفت: دهیاری‎ها باید خودکفا شده و نباید از نظر درآمد وابسته باشند.

وی اظهارداشت: دهیاران با اجرای طر های درآمدزا و دریافت تسهیلات ویژه می‎توانند دهیاری‎ها را اداره کرده و اعتبارات مورد نیاز طرح‎های عمرانی را تامین کنند و این مهم نیز سبب اشتغالزایی در سطح روستاها نیز می شود.

وی از پی گیری های دکتر بنیادی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در تخصیص قیر یارانه ای به شهرستان و مصوب شدن 24 روستا در بازنگری طرح هادی و گازرسانی به 11 روستای شهرستان تقدیر کرد و گفت: حقیقتا فضای شهرستان یک فضای تعامل و همدلی است و همه ما در سایه وحدت و انسجام می توانیم به رشد و توسعه شهرستان کمک کنیم.

وی از شوراهای اسلامی و دهیاران خواست از ظرفیت نخبگان و مشارکت مردم در توسعه و عمران روستاها استفاده کنند و دفاتر شورا را به عنوان یک اتاق فکر در مسیر توسعه روستاها  تبدیل کنند.

وی در ادامه به زیارت امامزاده سید علی النقی الله آباد مشرف شد و از اقدامات بسیار خوب خیران در توسعه و آبادانی این امامزاده تقدیر کرد.

شاکری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که باید بقاع متبرکه به یک قطب فرهنگی تبدیل شود گفت: با توجه به موقعیت این امامزاده  که در حاشیه کویر نمک قرار گرفته است می طلبد درحوزه رونق گردشگری نیز گام های موثری برداشته شود.

وی با توجه به درخواست هیات امناء امامزاده مبنی بر گازرسانی به این بقعه متبرکه گفت: گازرسانی به این امامزاده‌ضرورت دارد که امید است با پیگیری‌های فرمانداری و نماینده مردم در مجلس‌شورای اسلامی موافقت شرکت گاز را برای اجرای شبکه گازرسانی به این بقعه متبرکه بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز