خبرگزاری کار ایران

فرماندهان مرزبانی درجه 2 تایباد و اسلام قلعه افغانستان با یکدیگر دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۰۲۴

مرزبانان درجه 2 تایباد و اسلام قلعه کشور افغانستان در راستای برقرای امنیت پایدار در مرزهای مشترک دو کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، فرمانده مرزبانی درجه 2 تایباد در این ملاقات مرزی گفت: از مهمترین اهداف این نشست مشترک مهار و انسداد مرزها برای ممانعت از ورود غیرمجاز افراد از سمت افغانستان، کنترل هرچه بیشتر مرزها در مقابل قاچاق موادمخدر، برقراری روابط هرچه بیشتر برای صادرات و واردات کالا و نیز تامین امنیت رانندگان ایرانی در افغانستان است.

سرگرد محمد زواری افزود: تعامل مرزبانان 2 کشور ایران و افغانستان سبب برقراری امنیت بیشتر و نیز توسعه و پیشرفت در مرزهای مشترک دو کشور خواهد شد.

وی با اشاره به برقراری امنیت کامل در مرزهای شرقی ایران مطرح کرد: مرز دوغارون تایباد واقع در شرق خراسان رضوی به عنوان تنها معبر رسمی زمینی ورود و خروج اتباع افغانستان و نیز محل ترانزیت و صادرات کالا به صورت قانونی به کشور همسایه جایگاه ویژه‌ای دارد.

مرزبان درجه2 افغانستان مستقر در اسلام قلعه نیز در این نشست گفت: با توجه به تحرکات، نقشه‌های شوم دشمنان و استکبار جهانی در برخی از کشورهای همسایه و منطقه ضرورت دارد سطح تعاملات نیروهای مسلح دو کشور افزایش یابد تا توان موجود به بهترین نحوه مورد بهره برداری قرار گیرد. در این زمینه توانسته‌ایم تجارب بسیار خوبی از سوی دولت و نیروهای مسلح ایران به ویژه مرزبانی جمهوری اسلامی ایران کسب کنیم.

سمونوال مهرالله بلوچ افزود: اکنون همکاری و تعامل خوبی در تمامی حوز‌های مختلف در سطحی بسیار بالا بین نیروهای مرزبانی ایران و افغانستان برقرار است و این مهم در طول مرز به وضوح دیده می‌شود. 

طی 10 روز گذشته 2 ملاقات مرزی جهت ارتقای تعاملات مرزی و برطرف سازی مشکلات موجود در مرز مشترک ایران و افغانستان به میزبانی فرماندهی هنگ مرزی تایباد انجام شده است.

خراسان رضوی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در شهرستان تایباد قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز