خبرگزاری کار ایران

علینقی خبر داد:

جمعیت کارگری شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به ۷۵ هزار نفر است/ اعطای تسهیلات به طرح های اشتغال زا در شاهین شهر

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۴۹

رئیس اداره کار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ شرکت کوچک و بزرگ در ۱۰ ناحیه، منطقه و شهرک صنعتی شاهین‌شهر و میمه فعالیت می‌کنند.

کریم علینقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در شاهین‌شهر اصفهان، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: موضوع اشتغال یکی از محورهای بسیار مهمی است که همه جامعه به‌نوعی درگیر آن هستند.

وی با بیان اینکه مباحث کارگری به‌هیچ‌عنوان جدای از فعالیت‌های کلی اقتصاد در کشور نیست، افزود: اگر حال و روز اقتصاد مناسب باشد بدون شک وضعیت اشتغال در کشور نیز مناسب خواهد بود.

رئیس اداره کار شاهین‌شهر با بیان اینکه دولت دوازدهم در اواخر سال گذشته چندین برنامه اشتغال‌زا را ارائه کرد، ادامه داد: ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به «اشتغال فراگیر» اشاره داشت که دارای زیر مجموعه‌های مختلفی بود.

وی با بیان اینکه هر ماه جلسه کار گروه اشتغال در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه به ریاست فرماندار برگزار می‌شود، تصریح کرد: در ذیل کار گروه ذکر شده کمیته فرعی اشتغال با ریاست معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه و نهادهای مختلف هر هفته برگزار شده است که خروجی‌های قابل قبولی داشته است.

علینقی بیان داشت: طرح‌های اشتغال‌زایی که با حضور دستگاه‌های مختلف در داخل کار گروه مطرح و جهت تصویب شدن توسط اداره‌هایی همچون صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی می‌شوند؛ تا برای اعطای تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند.

وی گفت: اگر این طرح ها توسط کار گروه اشتغال تائید شوند که تسهیلات دریافت کنند، چنانچه تسهیلات مصوب شده آن طرح زیر ۲۵۰ میلیون تومان باشد به یکی از بانک‌های عامل در شهرستان شاهین‌شهر و میمه معرفی تا در اختیار او قرار گیرد؛ اما اگر مبلغ تسهیلات بالاتر ۲۵۰ میلیون تومان باشد طرح مورد نظر به کار گروه اشتغال در استان اصفهان جهت دریافت تسهیلات مدنظر معرفی می‌شود.

انتهای پیام/
نورالله جویا
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز