خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث گناباد مطرح کرد؛

سفال مند گناباد جزء بهترین سفال های کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۶۲۷

سفال مند گناباد به لحاظ تنوع ، طرح و‌ نقوش تاریخی جزء بهترین سفال های کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، علیرضا شناسایی در رابطه با چهارمین نمایشگاه بین المللی توانمندیهای عشایر و روستائیان کشور گفت:‌نمایشگاه توانمندیهای عشایر و‌روستائیان سراسر کشور هر ساله در نمایشگاه بین المللی تهران توسط استانداری ،فرمانداری و بخشداری ها برگزار می شود‌.

وی افزود:امسال از تاریخ 24 تا 27 مردادماه نمایشگاه بین المللی تهران در معرض دید هنرمندان و علاقه مندان به صنایع دستی قرار گرفته و بازدیدکنندگان از داخل و خارج از کشور استقبال ویژه ای از صنایع دستی ایران دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گناباد ادامه داد:هر ساله با یک ‌عنوان خاص و با موضوع معرفی ظریفت ها و پتانسیلهایی اعم از سوغات ، صنایع دستی و غذاهای سنتی با همیاری دهیاران روستاهای کشور برگزار می‌شود.

شناسایی گفت:تولیدکنندگان صنایع دستی شهرستان گناباد مثل سایر شهرستانها و با هماهنگی متولیان دراین نمایشگاه توانمندیهای خود را به نمایش گذاشته وامسال با اختصاص در غرفه ای به متراژ 24 متر برای شهرستان‌گناباد با تلاش فرمانداری شهرستان ، بخشداری ، اداره میراث فرهنگی وگردشگری و حمایت بخش خصوصی گناباد حضور پیدا کردند.

وی اذعان کرد :چنانچه متراژ غرفه گناباد بیشتر میشد با  همکاری بهتر سایر نهادها و اسپانسر بخش خصوصی دستاورد های بیشتری چون نمد ، سوغات ، و غذاهای سنتی هم چه بسا ارائه و معرفی میگشت، ولی با وجود کم بودن متراژ غرفه گناباد، این غرفه جزء غرفه های در حد قبول و‌ مورد استقبال مردم و مسئولین کشوری قرار گرفت.

شناسایی گفت :هنرمندان شهرستان گناباد با حمایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری هر ساله در نمایشگاهای مختلف کشوری شرکت میکنند، و نمایشگاههای پیش روی نمایشگاه صنایع دستی تهران ، زنجان ، کرمان شاه ، اردبیل ، گرگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز