خبرگزاری کار ایران

حسینی پویا مطرح کرد:

برای اجرای منشور حقوق شهرنشینی نیازمند همکاری شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۷۱۶

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: برای اجرای منشور حقوق شهرنشینی نیازمند همکاری شهروندان و سازمان های مردم نهاد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید محسن حسینی پویا در نشست بررسی نقش سازمان های مردم نهاد در نهادینه سازی و اجرای منشور حقوق و مسئولیت شهرنشینی مشهد مطرح کرد: برای اینکه این منشور به موفقیت برسد نیازمند کمک همه مردم از جمله انجمن های مردم نهاد هستیم چرا که به عنوان اشخاصی مستقل از بدنه دولت و قدرت و سیاست و منفعت بهترین اشخاص اجرا کننده منشور تلقی می شوند.

حسینی پویا با اشاره به آن که تا اینجا این کاری بوده که از شورا برآمده و حاصل یک کار تحقیقاتی علمی بیش از ۱۸ ماهه با حضور کارشناسان معتبر بوده است، ادامه داد: منشور حقوق شهر نشینی مشهد یک متن علمی دقیق است که برای اولین بار در کشور نوشته شده و برای اینکه این منشور به موفقیت برسد نیازمند کمک همه مردم از جمله انجمن های مردم نهاد هستیم چرا که به عنوان اشخاصی مستقل از بدنه دولت و قدرت و سیاست و منفعت بهترین اشخاص اجرا کننده منشور تلقی می شوند.

وی تصریح کرد: این گروه ها باید بتوانند مطالبه گری را به سطح جامعه آورده و به منشور قالب اجرایی بدهند که اگر در طی یک سال آینده این اتفاق نیفتد و در درون جامعه گفتمان سازی ایجاد نشود، به احتمال زیاد منشور با شکست مواجه شده و به تبع آن قدم های بعدی در مشهد و سایر شهرها بسیار مشکل خواهد بود، لذا نیازمند همکاری و کمک همه مردم و شهروندان هستیم تا بتوانیم در مورد چگونگی اجرای منشور بحث کنیم.

حسینی پویا در خصوص اقداماتی که تاکنون شورا برای اجرایی شدن منشور حقوق و مسئولیت های شهرنشینی مشهد انجام داده گفت: می توان به مصوبه های شهر دوستدار کودک و شهر قابل دسترس برای همه به ویژه جانبازان معلولان و افراد کم توان شامل سالمندان و زنان باردار اشاره کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: همچنین مصوبه دیگری در دست طراحی داریم برای آماده شدن فضاهای شهر ویژه دوچرخه سواری و پیاده مداری و دیگر دستور کار شورا در موضوع تامین امنیت بانوان در فضاهای شهری است.

وی عنوان کرد: در تعامل با وزارت کشور و شهرداری مشهد موافقت تاسیس اداره‌ای در شهرداری مشهد با عنوان شهر همگان گرفته شده تا به مجموعه موضوعات اشاره شده در حوزه کودکان، جانبازان و معلولان، امنیت زنان و پیاده مداری و دوچرخه سواری بپردازد.

در این نشست نمایندگان و مدیران سمن ها و انجمن های مردمی شهر مشهد از جمله موسسه حمایتی و توانمندسازی قلب‌های مهربان خورشید هشتم به بیان دغدغه های خود در موضوع حقوق شهروندی و خواسته‌های اقشار تحت حمایت و ارتباط خود پرداخته و هر کدام از زاویه دیده تخصصی نیازمندی‌های اجرایی و تئوریک منشور را مورد بحث قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز