خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارشاد مطرح کرد:

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۳۵

معاون وزیر ارشاد بر افزایش گستره جشنواره کتابخوانی رضوی به خارج از مرزها تاکید کرد و گفت: ۲۴۰ هزار نفر سال ۱۳۹۵ در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند اما در جشنواره امسال این تعداد با پنج برابر افزایش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم بر پیگیری ترویج کتابخوانی تاکید و بیان کرد: البته به دنبال هرگونه ترویجی نیستیم بلکه می بایست در پی ترویج و تقویت اندیشه دینی در سطح جامعه بود.  

جوادی در ادامه "جشنواره کتابخوانی رضوی" را یک برنامه محتوایی اصیل مذهبی توصیف و بیان کرد: می‌بایست تولیدات محتوایی در موضوعات دینی و زندگی ائمه اطهار(ع) افزایش یابند. بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نیز می بایست در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد.

وی بر افزایش گستره جشنواره کتابخوانی رضوی به خارج از مرزها نیز تاکید و بیان کرد: ۲۴۰ هزار نفر سال ۱۳۹۵ در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند اما در جشنواره امسال این تعداد با پنج برابر افزایش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.  

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین افزود: نباید از گسترش، تحولات و تاثیرات فضای مجازی که در حال تبدیل به فضای واقعی زندگی است غفلت شود. می بایست از امکانات فضا مجازی در جهت تولید محتوای غنی و ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره گرفت.  

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نیز در مراسم پایانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کتاب ریشه بسیاری از حرکات فرهنگی و هنری است بنابراین تولید محتوا در این حوزه می بایست فاخر باشد.  

محمودرضا برازش افزود: با این حال حجم تولیدات فاخر در بخش کتاب به اندازه نیاز نیست پس باید به این مهم بیشتر توجه شود.  

وی ادامه داد: در جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برنامه های متنوعی در داخل و خارج کشور اجرا می شود که "جشنواره کتابخوانی رضوی" از مهمترین و جامع‌ترین آنها است.  

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در همین مراسم بر اهمیت و لزوم گسترش و ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه تاکید و بیان کرد: طراحی و برپایی جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در همین راستا صورت گرفته است.  

علیرضا مختارپور به مشارکت ۳۷۰ دستگاه در جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و بیان کرد: باید اقدامات فرهنگی برای ترویج سیره رضوی افزایش یافته و با تولید برنامه های فرهنگی برخوردار از محتوای غنی و معرفتی این مهم در سطح جامعه به ویژه در شرایط فعلی که فضای مجازی به سرعت در حال گسترش است نهادینه شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز