خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی؛

۶۱۲ میلیون ریال صرفه جویی برق مشهدی ها به کودکان کار هدیه شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۰۵۹

۶۱۲ میلیون ریال صرفه جویی شهروندان مشهدی در مصرف برق که حاصل مشارکت آنها در پویش مردمی "یک همراهی دو ساعته در سه روز گرم با کودکان کار" بود طی مراسمی به کودکان کار این شهرستان هدیه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، هادی مدقق مدیر دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر در این مراسم  از پویش "یک همراهی دو ساعته در سه روز گرم با کودکان کار" به عنوان حرکتی فرهنگی و خیرخواهانه یاد کرد و گفت: این پویش به عنوان یک روش جدید و خیرخواهانه نتایج خوبی به دنبال داشت و نشان داد با کارهای جدید و با همراهی استارت آپ ها می توان در حوزه مدیریت مصرف برق کار کرد.

وی همکاری بخش صنعت، کشاورزی و دستگاه های اجرایی کشور طی سال کنونی در مدیریت مصرف انرژی را  چهار هزار مگاوات ذکر و بیان کرد: این پویش در حوزه مصرف خانگی و تجاری، به عنوان یک حرکت اجتماعی فرهنگی آثار خوبی به دنبال داشت.

وی افزود: امسال سه هزار میلیارد ریال پاداش برای طرح های مدیریت مصرف هزینه خواهد شد و در این مسیر از ظرفیت استارت آپ ها استفاده خواهد شد و وزارت نیرو و توانیر حمایت لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد هم در این مراسم گفت: برای یک زندگی خوب و رونق اقتصادی باید از صنعت برق پویا و مطمئنی برخوردار بود ضمن این که موازنه مصرف و تولید برق نیز بسیار ضروری است و امروز در کشورهای پیشرفته جهان بین مصرف و تولید یک موازنه برقرار است زیرا تأمین برق هزینه ای بسیار بالا به همراه دارد.

علی سعیدی افزود: اگر چه راه اخلاقی ایجاد این موازنه، گفت و گو با مردم است اما جهان پیشرفته از روش های پیشرفته هم استفاده می کند و یکی از این روش ها هوشمندسازی شبکه است.

وی اضافه کرد: شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز از پنج سال پیش، تمامی کنتورهای مشترکان بزرگ را هوشمندسازی کرده است و در نتیجه آن مصرف برق ۱۵۰ مگاوات کاهش یافته است البته امروز کاهش مصرف به منزله کاهش رفاه، اشتغال و تولید نیست بلکه باید اوج مصرف را رعایت کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد با اشاره به جایگاه استارت آپ ها و خلاء آنها در عرصه مصرف انرژی گفت: از ظرفیت استارت آپ ها باید در حوزه مدیریت مصرف استفاده کرد و در همین راستا امسال با حمایت شرکت توانیر و گروه شرکت های رازیگر از ظرفیت استارت آپ ها به خوبی بهره مند شدیم.

سعیدی افزود:پویش "یک همراهی دو ساعته در سه روز گرم با کودکان کار" توسط این شرکت با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از تاریخ هفت تا ۹ مردادماه امسال از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مشهد اجرا شد.

وی ادامه داد: در این پویش از مردم و مشترکان شهر مشهد درخواست شد با خاموش کردن حتی یک لامپ در این پویش شرکت کنند که نتیجه حضور آنان در این پویش، صرفه جویی ۲۰۷ کیلووات ساعت در مصرف برق بود. 

مجری طرح بهینه سازی و کاهش تلفات برق در مشهد نیز در این مراسم گفت: در برابر رشد فزاینده مدت زمان اوج مصرف در کشور ما تنها ۲۰۰ ساعت در سال با وضعیت بحرانی روبه رو هستیم.

مهران قاسم پور انتقال مصارف به سایر ساعت ها، طرح های تشویقی وزارت نیرو شامل مدیریت مصرف صنایع، اداری و تجاری، طرح دیزل و طرح کشاورز همکار را از جمله راهکارهای مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق برشمرد و گفت: با امضای تفاهم نامه بین این شرکت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی و با همکاری مرکز شتاب دهنده ایده اجرای پویش "یک همراهی دو ساعته در سه روز گرم با کودکان کار" معادل ۶۱۲ میلیون ریال صرفه جویی برق به همراه داشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم از ساماندهی ۶۶۰ کودک کار طی سال گذشته در خراسان رضوی خبر داد و افزود: مبلغ جمع آوری شده از این پویش به همراه ۲۰۰ میلیون ریال مشارکت بهزیستی و در مجموع ۸۰۰ میلیون ریال صرف تحصیل کودکان کار خواهد شد.

حمید رضا پور یوسف با اشاره به این که باید به دنبال تغییر رفتار در جامعه بود و نگرش صرفه جویی باید به یک رفتار و عادت تبدیل شود ادامه داد: امروزه تغییر رفتار در جامعه به روش های خاص و خلاقانه و به نوآوری نیاز دارد و ایده اصلی در این پویش، فضای جدیدی را ایجاد کرد به گونه ای که افزایش تفکر مسئولیت پذیری و مشارکت مردم از فرصت های خوب پویش بود.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با اعتمادسازی در این پویش نشان داده شد که همه پای کار هستند و امروزه مشکلات و مسائل اقتصادی کشور با کمک، ایده و راهکارهای لازم برطرف خواهد شد.

محمد امین بابایی افزود: در مشهد برای ۱۰ شتاب دهنده مجوز فعالیت صادر شده که به صورت تخصصی فعالیت می کنند و امروز باید به نسل جوان اعتماد و آنها را حمایت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز