خبرگزاری کار ایران

عرفانی مطرح کرد؛

نیمه پنهان دفاع مقدس برای مردم آشکار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۶۸۵

مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۰ کتاب با موضوع آزادگان و با همکاری موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی در این استان منتشر شده و ۱۰ کتاب دیگر نیز در دست انتشار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی اکبر عرفانی در نشست خبری و در آستانه ورود آزادگان به کشور گفت: تاکنون ۱۸۰ عنوان کتاب با موضوع اسارت و مقاومت آزادگان در برابر دشمن بعثی توسط انتشارات کشوری این موسسه منتشر و همچنین ۳۰ فیلم نیز با همین رویکرد ساخته شده است. 

مدیر خانه آزادگان خراسان رضوی افزود: شایسته است از ایثارگریهای رزمندگان از جمله رشادتهای آزادگان به عنوان قهرمانان ملی در کتب درسی استفاده شود.

دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد ورود آزادگان در خراسان رضوی اظهار داشت: ۲۶ مرداد ماه جمعی از آزادگان خراسان رضوی به دیدار نماینده ولی فقیه در استان خواهند رفت و در این مراسم علاوه بر روایتگری رشادتهای ایثارگران، محمد رضا یزدیان، نویسنده کتاب "صد و هفتاد و ششمین غواص" به عنوان تنها غواص زنده مانده از واقعه شهادت و زنده به گور کردن غواصان عملیات کربلای چهار به بیان خاطرات مستند خود می پردازد.   

وی همچنین از رونمایی نرم افزار جامع آزادگان خراسان رضوی در ایام سالروز ورود آزادگان به میهن خبر داد و گفت: در این برنامه رایانه ای اطلاعات و آمار جامع آزادگان استان شامل اردوگاه ها، اسامی، مشخصات و آمار تفکیک شده این افراد و فعالیتهای آنان در اردوگاه های بعثی ارائه شده است.  

عرفانی افزود: این موسسه به دنبال بازگو کردن نیمه پنهان جنگ و دفاع مقدس و آشنایی مردم با زندگی آزادگان در آن دوران است و در این راستا به ثبت و ضبط روایت آزادگان در ۵۲ موضوع دسته بندی شده پرداخته است.

وی اظهار داشت: امسال برنامه های سالگرد ورود آزادگان متفاوت از سالهای گذشته است چرا که مدیریت این مراسم با استانداری خراسان رضوی خواهد بود و اجرای آنها نیز از سوی این نهاد رصد می شود.

وی به برگزاری ۳۳ برنامه در این ایام اشاره کرد و گفت: امسال آزادگان خراسان رضوی در آزادی زندانیان غیرعمد پیش قدم می شوند و قرار است فردا (یکشنبه) با حضور در ستاد دیه استان در حدتوان مبالغی برای کمک به این امر خیر اختصاص دهند.

عرفانی شمار آزادگان خراسان رضوی را سه هزار و ۲۴۵ نفر عنوان کرد و افزود: هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد مشهدی هستند و شهرستانهای سبزوار ، نیشابور و تربت حیدریه هر کدام بیش از ۱۰۰ آزاده تقدیم کرده اند که در مجموع یک سوم این تعداد پیش از اسارت ازدواج کرده بودند.

۲۶ مرداد سالروز ورود اولین گروه از اسرای دوران دفاع مقدس به کشور در سال ۱۳۶۹ است. 

ایران اسلامی ۴۵ هزار نفر و استان خراسان رضوی سه هزار ۲۴۵ نفر و مشهد یک هزار ۸۰۰ نفر آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز