خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد:

کیفیت نخست زعفران کرمانشاه در دنیا/ نتوانستیم از پتانسیل های کشاورزی در کاهش بیکاری استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۷۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس نظر کارشناسان زعفران کرمانشاه از نظر مرغوبیت در دنیا مقام اول را دارد و این محصول ناب با قیمتی حدود 14 تا 15 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این رقم 50 درصد از قیمت کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه صبح امروز-شنبه 19 مرداد ماه- در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: استان کرمانشاه با داشتن زمین‌های کشاورزی مستعد می تواند به عنوان قطب کشاورزی کشور معرفی شود، ولی باید اذعان کرد که این استان در جایگاه خود قرار ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه بیش از 2 میلیون و 500 هزار هکتار وسعت دارد که در حدود یک میلیون و نیم آن را جنگل و مراتع طبیعی تشکیل می کند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: براساس آخرین آمارها بیش از 950 هزار هکتار از زمین‌های کرمانشاه جزو اراضی باغی و دیم هستند که این رقم نسبت به جایگاه واقعی ما بسیار فاصله دارد.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با وجود این همه پتانسیل کشاورزی، دامپروری و... آمار بیکاری و وضعیت بد اقتصادی به هیچ‌وجه در شأن مردم این استان نیست، لذا از مسئولان می‌خواهیم که برای کاهش بیکاری در کرمانشاه وارد میدان شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه در این سال‌ها هرگز نتوانستیم که پتانسیل کشاورزی استان کرمانشاه را به کشور معرفی کنیم و تنها در این مدت توانسته ایم که نخود و زعفران این خطه را به کشور معرفی کنیم.

حاتمی اظهار داشت: براساس نظر کارشناسان زعفران کرمانشاه از نظر مرغوبت در دنیا مقام اول را دارد و این محصول ناب با قیمتی در حدود 14 تا 15 میلیون تومان به فروش می رسد که این رقم 50 درصد از قیمت کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: فعال شدن زمین های کشت زعفران در کرمانشاه می تواند زمینه اشتغالزایی 300 نفر در روز را فراهم آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به جز محصولات نخود، زعفران؛ دارای محصولات مهم دیگری همانند پیاز هرسین، انجیر ریجاب، گیلاس صحنه، اسب کرد و لازم است کمک کنیم تقویم جشنواره‌ای پتانسیل استان را داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر بیش از 12 هزار فارغ التحصیل در بخش کشاورزی در استان کرمانشاه داریم که در صورت اشتغال این افراد بخش کشاورزی کرمانشاه در سطح کشور متحول خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز