خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کرمانشاه گزارش می دهد؛

آغاز تکاپوی تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی مجلس در استان ها/ یارگیری به سبک شرکت های هرمی

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۱۱۱

بسیاری از نامزدها و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه در استان ها و شهرهای کوچک تبلیغات انتخاباتی خود را قبل از موعد قانونی آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، تبلیغات محفلی و خانگی کاندیداها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سطح استان کرمانشاه شدت خاصی گرفته است.

بعد از گذشت چند سال از حضور کم رنگ نمایندگان استان کرمانشاه در حوزه انتخابیه خود، این روزها نمایندگان به بهانه سرکشی به حوزه انتخابیه و اطلاع از کمبودها و مشکلات، حضور خود را در بین مردم بیشتر کرده اند و به صورت غیرمستقیم اقدام به تبلیغ و یاری گیری برای انتخابات پیش روی می کنند.

چندی پیش یکی از نمایندگان حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه که مدتها بود که حتی نام وی از یاد مردم این دیار رخت بربسته بود، به ناگاه در برخی از سایت ها و روزنامه های محلی از مشکلات اقتصادی مردم این دیار سخن به میان آورده بود! و دولت روحانی را به باد انتقاد گرفته بود!

ولی جالب اینجاست که تنها عملکرد و راندمان نماینده مذکور در مدت نمایندگی وی در مجلس کنونی، امضای طومارهای مختلف علیه وزرای دولت روحانی بوده است!و عملکرد دیگری از سوی وی برای تغییر و تحول در حوزه انتخابیه اش صورت نداده است.

این در حالی است که مسئولان نظارتی استان کرمانشاه به نمایندگان و کاندیداهای احتمالی مجلس آینده هشدار داده اند که در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات انتخاباتی با آنان برابر نص صریح قانون برخورد خواهند کرد.

ولی با این حال تردد نمایندگان و کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در محلات حاشیه ای و فقیرنشین بسیار چشمگیر شده و عملا اقدام به یارگیری به سبک و سیاق شرکت های هرمی می کنند، کاری که در چند دوره اخیر انتخابات شورای شهر صراحتا انجام می گیرد که علت این امر هم مشارکت بالای مردم محلات حاشیه ای شهر در انتخابات است.

یکی دیگر از فعالیت های غیرعلنی انتخابات در استان کرمانشاه، دیدار نمایندگان و نامزدهای احتمالی با افراد ذی نفوذ و متنفذ استان است به طوری که روزانه چندین نفر از این افراد به منازل این بزرگان به صورت همزمان تردد می کنند.

متاسفانه در سالهای گذشته این روند کماکان در حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه به امری عادی مبدل شده بود، با این حال در سال های اخیر با متخلفین در این باره مماشات صورت گرفت که این موضوع باعث به وجود آمدن وضعیت کنونی در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه شده است و مردم از موضع منفعلانه وکلای خویش در مجلس شورای اسلامی دل خوشی ندارند.

با این حال آنچه از محافل و رسانه های دیداری و نوشتاری شنیده می شود، این است که امسال حضور نامزدهایی که از پایگاه قبیله ای و عشیره ای برخوردار هستند، بیشتر از سایر نامزدها است که این امر می تواند میزان آمار شرکت کنندکان در انتخابات را بالا ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز