خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

انجام نخستین تحقیقات به منظور تولید گیاهان مقاوم

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۰۸۲

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه حضور خود در قوچان از تحقیقات انجام شده در دانشگاه فردوسی در رابطه با تولید گیاهان پربازده و مقاوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، محمود حجتی با حضور در جمع خبرنگاران این شهرستان ، پیرامون بحث آب و خاک، با توجه به موقعیت جغرافیایی  و آب و هوایی گرم و خشک ایران،تاکید کرد: ما یک سوم متوسط جهانی ریزش های سمائی را داریم یعنی اگر آمار بارندگی ایران حدود 240 میلی متر باشد در دنیا این عدد به 750 میلی متر می‌رسد.

وی همچنین با عنوان اینکه آبی را که در اختیار داریم می بایست در بحث انتقال و چگونگی استفاده در حد مزرعه توجه کافی را کنیم، گفت: از این طریق می‌توانیم بهره وری مان را در امر کشاورزی افزایش دهیم که در سال های اخیر با توجه به اختصاص یافتن تسهیلاتی از سوی مقام معظم رهبری و دولت این اتفاق افتاده و فعالیت های خوبی نیز انجام شده است.

محمود حجتی با اشاره به این نکته که در بیش از یک میلیون هکتار در 5 سال گذشته از طریق سیستم های نوین آبیاری، آبیاری شده اند یاد آور شد: ما در گذشته به آبیاری بارانی توصیه می‌کردیم اما بعدها به شیوه آبیاری زیر زمینی پیش رفتیم و اکنون تاکید ما بر سیستم آبیاری هوشمند است تا بتوانیم بهترین استفاده را از آب کنیم و از این طریق میزان رطوبت خاک را اندازه گیری می‌شود که خوشبختانه در این امر سرمایه گذاری‌هایی نیز صورت گرفته است. 

وی از اقداماتی که باید در زمینه افزایش بهره وری آب انجام شود، خبرداد و بیان کرد: ما امروز موفق شدیم از یک مزرعه مادری تولید نهال و شرکت دانش بنیان بازدید کنیم و از تحقیقاتی که اساتید دانشگاه فردوسی در حوزه کشاورزی و باغبانی انجام داده اند تشکر کرد. 

حجتی ادامه داد: این دانشگاه برای اولین بار تحقیقاتی را پیرامون پیوند نهال‌ها صورت گرفته تا بتوانیم گیاهانی مقاوم و پربازده داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز