خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کمیسیون خدمات شورای شهر یزد خبر داد:

یزد میزبان نخستین جشنواره گردشگری معلولین/ ساماندهی اماکن و معابر شهری برای معلولان

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۸۶۲

رئیس‌کمیسیون‌خدمات و محیط‌زیست شهری‌شورای شهر یزد با اشاره به شروع پایش محلات و مناطق مختلف شهرداری برای مناسب سازی معلولان گفت: نخستین جشنواره گردشگری معلولین امسال در آذر ماه به میزبانی یزد و با حضور تعدادی از معلولین از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سپنتا نیکنام اظهار داشت: هر ساله نزدیک به روز جهانی معلولین شاهد این هستیم که تعدادی از مسئولان به همراه تعدادی از خبرنگاران بر روی ویلچر می نشینند و معابر را شناسایی می‌کنند و متاسفانه بررسی مشکلات با چند عکس تمام می شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم بسیاری از معابر و اماکن شهر را برای این عزیزان ساماندهی کنیم، ادامه داد: کاری که ما در شورای پنجم انجام دادیم این بود که سعی کردیم اتفاق فوق را به یک جریان تبدیل کنیم و در این راستا، در کمیسیون خدمات و محیط زیست، جلسات اول هر ماه را به موضوع معلولین اختصاص دادیم.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست یادآور شد: سال قبل هم برای اینکه بتوانیم در ۱۲ آذرماه حرفی برای گفتن داشته باشیم طرح هر منطقه یک پارک را انتخاب کردیم و در هر منطقه از شهرداری یزد یک پارک انتخاب شد و نسبت به مناسب سازی آن اقدام کردیم و گذری هم که به آن پارک متصل می‌شد مناسب سازی شد و نمادی را در آنجا با عنوان یزد شهر دوستدار معلول نصب کردیم و سعی کردیم به یک شهر دوستدار معلول هم تبدیل شویم.

نیکنام با بیان اینکه برای مناسب سازی معلولین، از یک جایی باید جلوی اشتباهات عمرانی گرفته می شد، اضافه کرد: برای این موضوع از خود جامعه معلولین چند نفر را به عنوان ناظر پروژه های عمرانی انتخاب کردیم و در شورای شهر به آنها حکم داده شد تا به عنوان ناظرین شورای شهر در پروژه های عمرانی نظرخواهی شود و برای آنان در فرم های تحویل موقت و قطعی پروژه های عمرانی جایی برای امضا دیده شد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری ضمن اشاره به این نکته که در شورای دوره قبل در حوزه حمل و نقل برای معلولین یک ون اختصاص داده شد، گفت: در این شورا علاوه بر این که یک ون دیگر در اختیارشان قرار دادیم هزینه های ایاب و ذهاب آنها هم توسط شهرداری پرداخت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز