خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان به مناسبت روز خبرنگار مطرح کرد:

تاکید دولت بر آزادی رسانه‌ها در چارچوب قانون است/ رسانه سبب ایجاد نظم و تعادل در جامعه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۶۷۱

استاندار اصفهان گفت: خط مشی رسانه‌ای باید در جهتی باشد که باعث برآورده شدن نیازهای زندگی انسان، غنی شدن فرهنگ و جلوگیری از هرز رفتن استعدادهای انسان شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: همه می‌دانیم که امروز وسایل ارتباط جمعی نقش بسیار چشمگیری در تغییر نگرش، برانگیختن عواطف، احساسات و باورها و تنظیم روابط و اعتلای فرهنگ مردم هر جامعه دارد.

وی تصریح کرد: چنانچه خط مشی گذاری رسانه‌ای در جهتی باشد که باعث برآورده شدن نیازهای زندگی انسان، غنی شدن فرهنگ، جلوگیری از هرز رفتن استعدادهای انسان شود با فرهنگ و جهان پایداری (جهان بینی) حاکم بر جامعه سازگاری یافته و باعث ایجاد نظم و تعادل در جامعه خواهد شد و اگر این گونه نباشد جامعه به سمت درستی پیش نخواهد رفت .

استاندار اصفهان افزود: امروز رسانه در خدمت بشر است چنانکه در طول تاریخ با شکل های متفاوتی در خدمت بشر بوده بنابراین بر رسانه هم قواعد بشری می تواند حاکم باشد و هم قواعد الهی، اما آنچه دارای عاقبت است، آن رسانه ای است که قواعد الهی بر آن حاکم باشد و زیرا به فرموده قرآن عاقبت از آن متقین است.

 رضایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ "رعایت محدودیت ها در اسلام موجب می‌شود نیروها هرز نرود و نتیجه اش باعث رشد فکری و علمی و عملی جامعه می‌شود"، گفت: امروز که در یک نبرد نابرابر رسانه ای توسط دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته ایم، و با توجه به اینکه دفاع از اسلام واجب بوده و برای این دفاع باید آماده بود؛ لازم است بیش از گذشته در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمن ایستاده و با آن مقابله کرد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین وجود تأسیس رسانه و فعالیت بر کسی پوشیده نیست اما نحوه کیفیت و چگونگی حضور در آن مسئله دیگری که باید از اساتید اخلاق فقها و قانونگذاران در یکجا مجتمع شده و پیرامون حدود و ثغور این مسئله و نیز موضوعات جدید که امروز در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای پیش آمده به گفتگو و تبادل نظر بنشینند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: نه تنها خبرنگاران بلکه تمامی فعالان رسانه‌ای امروز در اصفهان به خوبی آن مرز  باریک بین جستجو و تجسس،  تبلیغ و تدلیس، طنز و فکاهی، معقول و خرافه، دروغ و راست، نقد سازنده و تخریب، عدالت‌طلبی و بی تقوایی و همچنین ارزش‌های الهی و آزادی را شناخته و تلاش خود برای حرکت در خط مبذول داشته و دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز