خبرگزاری کار ایران

نماینده مهر و لامرد تاکید کرد:

جذب نیروهای بومی با بهره‌برداری از صنایع بزرگ منطقه / جذب 500 نفر با آغاز بکار پروژه سالکو

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۵۲۱

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس با تاکید بر اینکه افتتاح برخی پروژه ها در امسال نقش ویژه ای در ارتقای زیرساخت‌های سرمایه گذاری دارند، گفت: زمینه جذب نیروهای بومی با بهره برداری از صنایع بزرگ منطقه لامرد و مُهر فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، سید محسن علوی در نشست مطبوعاتی افزود: بخشنامه جذب 90 درصدی نیروهای بومی لامرد و مهر در کارخانه آلومینیوم جنوب صادر و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب (سالکو) با ظرفیت تولید 300 هزار تن در سال است که ۱۰۰ هزار تن شمش در مرحله اول آغاز می شود و به گفته مسئولان کارخانه،  ۵۰۰ نفر نیرو در شهریور ماه امسال از طریق مصاحبه و آزمون جذب می شوند که این نیروها شامل نیروهای دیپلم و فوق دیپلم خواهد بود و به گفته آنان، تلاش دارند که کارخانه در مهرماه راه اندازی شود و افتتاح آن چند ماه بعد انجام می شود.

نماینده مردم در لامرد و مُهر در مجلس گفت: باتوجه به بخشنامه جذب نیروهای استخدامی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بیش از ۵۰ درصد از جوانان تحصیل کرده شهرستان‌های لامرد و مُهر در کارخانه آلومینیوم جنوب استخدام شدند و همچنین آموزش های لازم را برای فعالیت در این کارخانه گذرانده اند.

علوی با تاکید بر رعایت عدالت و شایسته سالاری در آزمون های استخدامی صنایع، گفت: جوانان جویای کار بومی باید فارغ از نگاه های سیاسی و با نگاه به تخصص و شایسته سالاری در صنایع منطقه از طریق آزمون و مصاحبه جذب شوند و حق کسی ضایع نشود.

سفر معاون اول  با هدف تزریق نقدینگی به پروژه‌ها بود 

وی در ادامه با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به لامرد و مُهر گفت: سفر دکتر جهانگیری به شهرستانهای لامرد و مهر با هدف مساعدت در تزریق نقدینگی به پروژه های عمرانی و صنعتی منطقه بود تا در عملیات تکمیلی پروژه ها تسریع شود.

نماینده حوزه انتخابیه لامرد و مُهر با اشاره به اینکه مجموعه بزرگ شهدای صنعت نفت در شهرستان مُهر و مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان در شهرستان لامرد در حال ساخت است گفت: مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان که حدود ۱۰ سال به دلیل عدم تزریق اعتبار رها شده بود و با مصوبه و جذب اعتبار از وزارت نفت جهت تکمیل آن اقدام شد و عملیات محوطه سازی در حال انجام است.

وی درباره مجموعه ورزشی کارگران لامرد گفت: این مجموعه دچار اشکالات زیادی در اجرا می باشد که به رغم تزریق اعتبارات، مصالح نامرغوب در ساخت آن استفاده شده است و سرامیک های نامرغوب در این مجموعه باید تخریب شود و سه سال از وزارت کار برای جذب اعتبار جهت تکمیل پروژه پیگیری کردیم که منجر به نتیجه نشد.

وی در ادامه افتتاح پروژه های در حال تکمیل در لامرد و مُهر از جمله ترمینال فرودگاه لامرد، بیمارستان و برخی از پروژه های پیگیری شده را در ارتقاء زیرساخت‌های سرمایه گذاری این منطقه موثر دانست.

نماینده مردم لامرد و مهر درباره آزادراه لامرد-پارسیان گفت: بخش خصوصی اعلام آمادگی و مصوبه هیات دولت اخذ شد و این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در حال کار است و اگر سرمایه گذار نتواند این پروژه را انجام دهد و در هر صورت سرمایه گذاری انجام شده است.

علوی تصریح کرد: این پروژه در قبل از تحریم‌ها و تغییر نرخ ارز، 360 میلیارد تومان برآورد شده بود که در وضعیت فعلی برای احداث آن به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تامین مالی در سفر دکتر جهانگیری  معاون اول رئیس جمهور در این خصوص رایزنی شد و دستورات به بانک مرکزی صادر کردند.

وی با توضیحاتی از وضعیت پل های بزرگ مسیر مُهر-گله دار دارالمیزان برای اتصال و تسریع دسترسی مردم این منطقه به اتوبان جم-فیروزآباد-شیراز گفت:  تامین اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت و نصب دو پل بزرگ عرشه فلزی مسیر مهر-گله دار-دارالمیزان در کیلومترهای 19 و 36 این مسیر انجام شد که با تاکیدات و پیگیریها، عملیات خرید ورق های پل ها؛ خارج از نوبت خریداری و عملیات ساخت به اتمام رسید و کار با سرعت درحال انجام است و پل اول سه راهی دارالمیزان متصل شد و پل دوم نیز عملیات نصب عرشه های فلزی آغاز می‌شود.

علوی با اعلام آخرین وضعیت پیگیری مشکل مخابراتی منطقه لامرد و مُهر گفت: ۸ بی تی اس (BTS) جهت رفع مشکل مخابراتی در لامرد و مُهر با اخذ دستور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری شد  که می‌بایست توسط وزارت خریداری شود و قرار است تا پایان تابستان آقای آذری جهرمی برای بررسی آخرین وضعیت مشکلات در این شهرستانها حضور یابد.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز