خبرگزاری کار ایران

بندرلنگه ثبت ملی شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۹۷۱

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: از سوی معاونت صنایع دستی کشور، بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون دوزی ثبت شد.

به گزارش ایلنا، رضا برومند با اشاره به این مطلب افزود: انتخاب و معرفی بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون دوزی گام مثبتی در جهت معرفی جایگاه صنایع دستی، فرهنگ وهنر این منطقه است.

وی افزود: پرونده گلابتون بندرلنگه با پیگیری‌ها و دفاعیات لازم، خوشبختانه به حدی قوی بود که به عنوان شهر ملی گلابتون رای آورد و امیدواریم که این نشان افتخارآمیز راهی برای ادامه توسعه و ترویج گلابتون بندرلنگه و ایجاد اشتغال پایدار برای هنرمندان فعال در این حوزه باز کند.

برومند در خصوص شاخص های انتخاب شهر و روستاهای ملی گفت: شاخص‌هایی که برای انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی در شورای ثبت مورد توجه قرار می‌گیرد، به صادرات، ترویج و توسعه صنایع‌دستی، حوزه میراث‌فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری مرتبط است.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان با تشکر از همدلی و مشارکت مسئولان استانی و شهرستانی برای به ثمر رسیدن انتخاب بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون گفت: حمایت نماینده غرب استان در مجلس شورای اسلامی در جلسه و تاکید بر نقش صنایع دستی در چرخه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار، همکاری شهردار و رئیس شورای شهرستان بندرلنگه و... زنجیره مطلوبی برای کسب این نشان ایجاد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز