خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور:

تعداد موزه های کشور در دولت تدبیر از 600 واحد عبور کرد/210 پروژه گردشگری در گیلان به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۸۵۲

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بیش از 210 پروژه در حوزه گردشگری در گیلان در حال اجراست گفت: 90 درصد پروژه های مذکور تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت،علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور دقایقی پیش در بازدید از موزه میراث روستایی گیلان اظهار داشت:استان گیلان یکی از مناطق زیبا کشور است و بیش از 210 پروژه در حوزه گردشگری در این استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه از این 210 پروژه 41 پروژه مربوط به ساخت هتل است افزود:و از این 41 هتل 10 پروژه شامل هتل های 4 و 5 ستاره است.

مونسان با بیان اینکه این موارد نوید این را می‌دهد که گردشگری در سال های آتی رونق بیشتری   خواهد گرفت گفت: 90 درصد پروژه های مذکور تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد :با بهره برداری از این پروژه ها زیرساخت های گردشگری در گیلان هرچه بیشتر خواهد شد و انشاالله گیلان یک نقطه و سرامدی برای گردشگری در کشور باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه موزه‌ها یکی از مزیت‌های گردشگری هستند گفت:ایران با داشتن طبیعت زیبا جزو 10 کشور دارای پتانسیل گردشگری در دنیا است و علاوه بر این به واسطه تاریخی بودن ، موزه ها یکی از قطب های مهم گردشگری خارجی ما به شمار می رود.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه در دولت تدبیر و امید تعداد موزه های کشور از 600 واحد عبور کرده ابراز امیدواری کرد موزه های غیر دولتی نیز در کنار موزه های دولتی به بهره برداری برسد.

مونسان با اشاره موزه میراث روستایی گیلان و بیان اینکه این موزه با یک موضوع متنوع به آداب و رسوم و سنت مردم گیلان پرداخته و آمار خوبی از بازدیدکنندگان دارد گفت:هرچه زودتر باید سرمایه‌گذاران غیر دولتی به موزه روستایی گیلان ورود کنند و یک سایت کامل را شاهد باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه این سایت 280 هکتاری پر از پتانسیل برای اقامت و تفریح و گردشگری است:باید با توسعه این موزه یک سایت نمونه را در گردشگری به نمایش بگذاریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز