خبرگزاری کار ایران

صابری:

در امر نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری با مدارا نگاه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۷۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: امروز ایجاد فرصت شغلی مناسب عبادت محسوب می‌شود و در مقابل از بین بردن فرصت شغلی و به تعطیلی کشاندن مراکز به بنگاه‌های اقتصادی گناهی نابخشودنی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام فخرالدین صابری در نشست هم اندیشی واحدهای پذیرایی محور کرج _چالوس گفت: امروز کسانی که در امر صنعت، تولید و ارائه خدما‌ت گردشگری فعالیت دارند فقط بایستی عاشق باشند در غیر این صورت بر اساس معادلات و روال طبیعی این کار توجیه‌پذیر نیست. ما متولیان امور باید نگاهمان را تغییر داده و  با درک شرایط موجود به یاری تلاشگران عرصه اقتصادی اعم از صنعت و تولید و خدمات گردشگری بشتابیم. 

وی افزود: ما در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز چندین وظیفه داریم اولین وظیفه ما صدور موافقت اصولی اولیه برای متقاضیان سرمایه گذاری در امور گردشگری است دومین وظیفه ما پس از کسب مجوز ها و استعلام های لازم صدور پروانه بهره برداری و بعد نیز نظارت بر عملکرد و نحوه ارائه خدمات در چارچوب ضوابط و مقررات برای این واحدهاست.

صابری گفت: ما در امر نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری با مدارا نگاه می‌کنیم و واحد ها را بیشتر به آموزش حرفه‌ای در حوزه گردشگری پرسنل تشویق می‌کنیم.

وی با اشاره به محور کرج_ چالوس و حوزه آبریز طالقان اظهار داشت: این دو منطقه در استان البرز برای تامین آب شرب مردم تهران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی در شرایطی قرار گرفتند که تقریباً همه کارها در این دو منطقه قفل شده است ،بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به وزارت راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری البته با محوریت وزارت راه و شهرسازی ماموریت داده شده با تهیه طرحی برای موضوع مناطق تفرجگاهی این دو منطقه سیاست گذاری نمایند اما متاسفانه با گروه مشاورین معرفی شده توسط وزارت راه و شهرسازی قطعاً کاری از پیش نخواهد رفت چون نگاه ایشان نگاهی به دور از واقعیت های موجود در این منطقه و قابلیت‌های گردشگری آنهاست.

این مدیر استانی خاطرنشان کرد: با ارسال نامه‌ای به مقام عالی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصریح شد که با شرایط موجود در موضوع حوزه آبریز طالقان و محور کرج_ چالوس گشایشی صورت نخواهد گرفت و تنها راه چاره سپردن امور به دست متولی اصلی گردشگری یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و تا زمانی که این مهم محقق نشود دستیابی به یک راه حل درست بسیار سخت و دشوار خواهد شد.

صابری با عنوان اینکه امروز ایجاد فرصت شغلی مناسب عبادت محسوب می‌شود و در مقابل از بین بردن فرصت شغلی و به تعطیلی کشاندن مراکز به بنگاه‌های اقتصادی گناهی نابخشودنی است، ادامه داد: خوشبختانه نگرش رئیس قوه قضائیه که رسما نیز اعلام شد این موضوع است که بنگاه اقتصادی را به جرم اینکه در آنجا خلافی صورت گرفته است نباید تعطیل کرد مجرم را باید گرفت ،جرم را باید مورد پیگیری قرار داد، آن کارگری که برای تامین مخارج سنگین زندگی خود به این کار نیازمند است نباید بیکار شود، مدیر مجموعه شخصا" باید پاسخگوی تخلفات صورت گرفته در آن واحد باشد. 

صابری بیان کرد : سازمان میراث فرهنگی قوانین مستقل دارد که مصوبه مجلس شورای اسلامی است. در رابطه با واحد های پذیرایی که از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مجوز دریافت نمودند، نباید اتحادیه‌ها و صنوف دیگر دخالت داشته باشند و کلیه امور مربوط به این واحدها بایستی از طریق سازمان میراث فرهنگی پیگیری شود.

صابری تصریح کرد: روند صدور مجوز برای برگزاری موسیقی زنده در اماکن تفریحی و پذیرایی بسیار نادرست است چه لزومی دارد مجموعه متقاضی پس از درخواست به سازمان میراث فرهنگی و مکاتبه این سازمان با وزارت ارشاد به نتیجه دلخواه برسد در حالیکه هنرمندان به صورت فردی قبلا از وزارت ارشاد مجوز موسیقی دریافت نموده اند و این به نظر بنده یک دور باطل است.

وی گفت: ۲۴ساعته شدن ارائه خدمات به مسافران و گردشگران محور کرج_ چالوس بسیار واجب و ضروری است چرا که پس از ساعت نیمه شب دیگر واحدی به این افراد خدمات ارائه نمی‌کند و این نیاز به شدت احساس می شود و ما به صورت جدی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز