خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان :

طرح توسعه شهرستان خور و بیابانک به سرعت اجرا می شود / توسعه اشتغال و کارآفرینی در خورو بیابانک با مشارکت بخش بخصوصی

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۰۱

استاندار اصفهان گفت: کمیته های کشاورزی و صنایع وابسته، میراث فرهنگی و گردشگری و صنعت و معدن باید در راستای طرح توسعه شهرستان خور و بیابانک تشکیل شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی در اولین جلسه طرح توسعه شهرستان خور و بیابانک با اشاره به اینکه در سال گذشته طرحی برای توسعه وزارت کشور و با همکاری سازمان برنامه و بودجه اجرایی شد، افزود: بر اساس آن هریک از استان های کشور براساس شاخص های توسعه، یکی از شهرستان های خود را به عنوان کمتر توسعه یافته به وزارت کشور معرفی کردند که از استان اصفهان، شهرستان خور و بیابانک به وزارت کشور معرفی شد تا طرح ویژه ای برای توسعه آن اجرا شود.

وی بر تشکیل سه کمیته برای بررسی اجرای طرح های مورد نیاز در این شهرستان بر اساس سند طرح توسعه خور و بیابانک تاکید کرد.

 رضایی با اشاره به تسریع در اجرای طرح توسعه این شهرستان گفت: در این راستا باید از تجربیات و دستاوردهای سایر استان ها استفاده کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه کمیته های کشاورزی و صنایع وابسته، میراث فرهنگی و گردشگری و صنعت و معدن بدین منظور مصوب شده است خاطرنشان کرد: این کمیته ها تا ۱۲ روز آینده طرح های مورد نیاز برای توسعه این شهرستان ها را برای بررسی در کمیته زیرساخت ها متشکل از مدیران کل راه و شهرسازی، آب منطقه ای، برق ، مخابرات، گاز، راه و شهرسازی، پشنهاد دهند.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح باید از کمک بخش خصوصی، دولتی و نهادها از جمله ازجمله بنیاد مستعفان و برکت استفاده کرد، اظهار داشت: خور و بیابانک منطقه ای بکر و مستعد برای سرمایه گذاری و توسعه آن به همت و تلاش نیاز است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برگزاری جلسات برای اجرای توسعه خور و بیابانک باید کاربردی باشد،  جلسه بعدی که ۱۵ روز آینده برگزار خواهد شد، باید اقدامات انجام شده برای توسعه شهرستان خور و بیابانک گزارش شود.

ایوب درویشی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در این جلسه هدف از اجرای این طرح را توانمند کردن مردم منطقه و توسعه اشتغال و کارآفرینی در این شهرستان براساس ظرفیت های آن و با مشارکت بخش خصوصی برشمرد.

در این جلسه پیرامون ظرفیت های بومی منطقه از جمله در زمینه های " کشاورزی و دامپروی " ، کشت گیاهان دارویی و پرورش شتر و شترمرغ، " گردشگری" و " معدن " تبادل نظر شد.

همچنین تفویض اختیار به مدیران شهرستانی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت پیشنهادهای خود را به کمیته های یاد شده که زیر نظر معاون امور عمرانی استانداری اصفهان تشکیل خواهد شد، ارائه دهند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز