خبرگزاری کار ایران

پنج روستا در طرقبه و شاندیز از گردشگران ورودی می گیرند/ پس دادن ورودی در صورت جمع آوری زباله

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۳۷۴

پنج روستای هدف گردشگری در شهرستان طرقبه شاندیز در روزهای جمعه از گردشگران ورودی می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید حسن حسینی ، فرماندار بینالود در این باره افزود: با تصویب شورای اسلامی روستا و تایید هیات تطبیق مصوبات فرمانداری دهیاریهای روستاهای دهبار، مغان، کردینه و زشک در بخش طرقبه و روستای زشک در بخش شاندیز از گردشگران این روستا ورودی می گیرند و بیشترین میزان ورودی نیز مبلغ ۵۰ هزار ریال است.

وی اضافه کرد: البته این اقدام پیش از این نیز در روستاهای طرقبه و شاندیز مرسوم بوده و در سایر روستاهای هدف گردشگری کشور نیز در حال انجام است  و هدف آن علاوه بر تامین برخی هزینه ها مانند جمع آوری زباله و ارائه خدمات سرویس های بهداشتی، تشویق مردم به جمع آوری زباله های خود در طبیعت است.

فرماندار بینالود (طرقبه شاندیز) گفت: بر این اساس در برخی موارد اگر گردشگران زباله تولیدی خود را جمع آوری کرده و از روستا خارج کنند تا یک سوم مبلغ ورودی به آنان بازگردانده می شود. 

حسینی افزود: پس از روزهای تعطیل تا چند روز جمع آوری زباله از این روستاهای گردشگر پذیر به دغدغه نخست دهیاران تبدیل می شود لذا این قوانین می تواند علاوه بر فرهنگ سازی برای جمع آوری زباله از مشکلات محلی این روستاها بکاهد.

شهرستان ۷۰ هزار نفری بینالود علاوه بر ۲۰ روستای ییلاقی، دو شهر گردشگر پذیر طرقبه و شاندیز را به ترتیب با ۲۲ و ۱۸ هزار نفر جمعیت در خود جای داده است. 

سال گذشته ۳۰ میلیون خودرو به این شهرستان وارد شدند که این میزان ۲ میلیون بیشتر از سال ۹۶ بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز