خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به مطالبات مزدی و مشکلات مدیریتی؛

کارگران کنتورسازی مقابل استانداری قزوین تجمع کردند/ یک کارگر: مدیر شرکت از داخل زندان عزل و نصب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۹۲۷

کارگران کنتورسازی قزوین در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات یک سال گذشته و مشکلات مدیریتی ظهر امروز مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ظهر امروز حدود 40 نفر از کارگران شرکت کنتورسازی به دلیل عدم دریافت مطالبات یکسال گذشته  خود و نیز ضعف مدیریت این شرکت که از سال 91 تا کنون موجب ایجاد بحران در شرکت شده مقابل درب استانداری قزوین تجمع کردند.

یکی از کارگران این واحد تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره این تجمع گفت: با توجه به پیگیری‌های کارگران از سال 91، مسئولان استان به مشکل این واحد تولیدی رسیدگی نکردند و رئیس شرکت و پدرش که در حال حاضر در زندان اوین هستند توانایی حل مشکلات شرکت را ندارند.

وی گفت: متاسفانه در هر تجمعی که کارکنان این شرکت داشتند تنها به صورت مقطعی به این مشکلات رسیدگی شده و هیچگونه رسیدگی پایداری از کارگران این واحد تولیدی نشده است.

وی اضافه کرد: استاندار قزوین، فرماندار و همه مسئولان پیگیر حل این بحران هستند اما پیگیری‌های شان بی‌نتیجه است و تنها کسی که نسبت به سایر مسئولان تلاش بیشتری داشته ابوالفضل محبی رئیس دادگستری شهرستان البرز بوده است.

این کارگر کنتورسازی قزوین ادامه داد: مدیر این شرکت از داخل زندان عزل و نصب می کند و این برای کارگران مشکل بزرگی است و مسئولان استان در صورت عزل وی می توانند به مشکلات این واحد تولیدی خاتمه دهند.

وی عنوان کرد: این شرکت در سال 87 تنها برند ساخت کنتور در کشور بوده است اما به دلیل واگذاری مدیریت شرکت به افرادی که شایستگی مدیریت ندارند و طبق اصل 94 توسط دولت انجام شده است، موجب ایجاد مشکلات عدیدی در این واحد تولیدی شده و خود آنها باید این مدیر را برکنار کنند زیرا این شرکت پتانسیل و کارگران خوبی دارد و همه کارگران این شرکت بالای 15 سال سابقه کار دارند و تنها مشکل این واحد، ضعف مدیریت است.

کارگر شرکت کنتورسازی قزوین گفت: در حال حاضر شرکت کنتورسازی تعطیل است و فقط 20 نفر با این شرکت قرارداد داشته و مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: حدود 160 نفر بدون قرارداد در این شرکت در حال فعالیت هستند و با تجمعی که کارگران مقابل در زندان داشتند، از سوی عاملی مدیریت شرکت کنتورسازی، رجبی که سابقه مدیریتی خوبی ندارد، جایگزین وی شده و این در حالی است که او قبل از ورود به شرکت و جایگزینی مدیریت شرکت، 140 نفر از نیروها را اخراج کرده است.

وی گفت: زر آبادی نماینده مردم قزوین و سایر مسئولان پیگیری های لازم جهت رفع مشکلات این واحد تولیدی را انجام داده اند اما به دلیل کند بودن روال اداری، نتیجه ای نداشته است.

شرکت کنتورسازی در زمینه تولید و ساخت انواع کنتورهای برق و لوازم اندازه گیری مانند کنتورهای آب، گاز و غیره فعالیت داشته و در سال 1378 از طریق بازار بورس با سه برابر قیمت پایه به بخش خصوصی واگذار شد.

این شرکت در ادامه به دلیل ضعف مدیریت و مشکلات دیگر همواره با چالش های متعددی در پرداخت حقوق و معوقات کارگران مواجه بوده و از عهده حل این مشکلات بر نیامده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز