خبرگزاری کار ایران

به‌رغم زیان ده بودن ؛

تولیدکنندگان از مزیت معافیت های مالیاتی استفاده نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۸۰

یک کارشناس امور مالیاتی گفت: واحدهای تولیدی و کارفرمایان با وجود صحبت های شفاهی فراوان مبنی بر زیاده ده بودن و یا سود ده نبودن خود ، اظهار نامه های معافیت مالیاتی را ارائه نمی دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر ، تخفیف های مالیاتی برای واحد های تولیدی و کارفرمایانی که اظهار نامه مالیاتی خود را به صورت درست و صحیح تکمیل می‌کنند وجود دارد که با این وجود واحدهای تولیدی و کارفرمایان با وجود صحبت های شفاهی فراوان مبنی بر زیاده ده بودن،چنین اظهار نامه هایی را کمتر ارائه می‌دهند.

بی شک چنانچه واحد تولیدی فاقد درآمد کافی و یا زیان‌ده باشد پیش‌بینی های خوبی برای تخفیف های مالیاتی در نظر گرفته شده و این تولید کننده و کارفرما است که در ابتدا خودش باید به خودش کمک کند وبا ارائه اظهار نامه واقعی به ادارات دارائی بتوانند کمک این ادارات را نیز دریافت کنند.

یک کارشناس دارایی و امور مالیاتی درباره اظهارات نماینده اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت که در کاشمر بیان کرده بود پزشکان تا ۳۲۰ میلیون تومان نیاز به اظهار نامه مالیاتی ندارند  گفت: چنین اظهار نظری اشتباه است، زیرا تا فرم اظهار نامه مالیاتی را ارائه ندهند نمی توانند از تخفیف مالیاتی برخوردار شوند .

 یک کارفرما واحد تولیدی نیز در خصوص عدم ارائه اظهار نامه مالیاتی واحدهای کم سود یا زیان ده   اظهار داشت: قوانین متعدد دستگاه های مختلف کشور طوری تنظیم شده که چنانچه اظهار نامه مالیاتی مبنی بر زیاده بودن یا کم سود بودن واحد تولیدی را ارائه دهی بانک ها از ارائه ضمانت نامه بانکی که رگه حیاتی در واحدهای تولیدی است خودداری می کنند و عنوان می کنند شرکت و واحد تولیدی شما که سود آور نیست و زیان ده است چگونه برای شما ضمانت نامه صادر کنیم؟

این کارفرما افزود:اینجاست که بانک برای حفظ منافع خودش ، از ارائه ضمانت نامه بانکی امتناع می کند و به همین خاطر شرکت های تولیدی و کارفرمایان سعی می کنند اظهار نامه های مالیاتی ارایه دهند که شرکت دارای سود است.

وی گفت: در واقع حاضر هستند ضرر بیشتری متحمل شوند و پولی بابت مالیات پرداخت کنند ولی امور بانکی آنها دچار اختلال نشود تا بتوانند فرایند تولید خود را ادامه دهند .

در پاسخ این کارفرما کارشناس امور مالیاتی گفت: این مشکل دارایی نیست و مربوط به بانک ها است که به جای حمایت از تولید و کارآفرین و کارفرما در کشور به فکر بنگاه داری اقتصادی خود و منافع تضمین شده هستند.

وی افزود: در نهایت این تولید کننده و کارفرما است که با وجود تصویب قوانین مختلف در حمایت از تولید به دلیل قوانین جزیره ای متعدد در دستگاه های مختلف کمتر بهره ای از آن می برد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز