خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای رسانه آبیک خبر داد:

راه‌اندازی سایت خبری جامع در آبیک/ مردم اخبار را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۵۶۳

دبیر شورای رسانه شهرستان آبیک از راه‌اندازی سایت خبری جامع در این شهرستان در هفته آینده خبر داد و گفت: لازم است مردم اخبار را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید فرهاد حسینی در سخنرانی پیش ازخطبه‌های نمازجمعه شهر آبیک به مناسبت فرا رسیدن هفته خبرنگار اظهار کرد: شورای رسانه شهرستان آبیک با ایده‌ای خلاقانه توسط خبرنگاران این شهرستان و پذیرش و راه‌اندازی آن توسط اوسطی مدیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تثبیت، حفظ و انسجام، تقویت و ارتقاء سطح کیفی و کمی رسانه‌ها و خبرنگاران شهرستان  و  پیگیری مطالبات مردم، پاسخگو نمودن مدیران  تحقق یافته است.

وی افزود: رفع مشکلات شهروندان ، انعکاس عملکرد نهادها و مدیران ادارات با برگزاری نشست‌های خبری و بازدیدها و مصاحبه و  ایجاد شد که با گذار از مرحله تثبیت، در مرحله ارتقاء کمیت و کیفیت قرار گرفته و با همدلی تمام اصحاب رسانه شهرستان آبیک سعی در تحقق اهداف شورا به ویژه پیگیری مشکلات و مطالبات مردم داریم و در این راه ناملایمات و سختی‌های مختلف آن را نیز تحمل می‌کنیم.

دبیر اجتماعی خبرگزاری آریا ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ نشست رسانه‌ای مدیران ادارات و نهادها و پوشش بیش از ۴۰۰ رویداد خبری در بخش‌های مختلف داشته‌ایم این در حالی است که  سامانه ( مثلث مردم، رسانه و مسئول) راه‌اندازی شده و مجوز دوهفته نامه آبیک فردا تنها نشریه مکتوب شهرستان آبیک أخذ و در چندین مرحله به چاپ رسیده است.

حسینی اضافه کرد: راه‌اندازی یک سایت خبری جامع در دستور کار قرار دارد و کانال‌های خبری در فضای مجازی، طراحی اپلیکیشن خبری و خدمات ‌رسان ، رادیو اینترنتی ایجاد شده و گزارش خبری و تصویری آنلاین برنامه‌ها و رویدادها وغیره داشته‌ایم .

وی خاطرنشان کرد: در هفته خبرنگار، ضمن تجدید میثاق خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان آبیک، با امام جمعه شهرستان آبیک و فرماندار این شهرستان دیدار و نشست خبری خواهیم داشت.

این روزنامه‌نگار بیان کرد: نشست‌ها و دیدارهایی با اعضای شورای تامین شهرستان آبیک و روسای ادارات و بازدید از برخی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان در هفته خبرنگار صورت می‌گیرد.

حسینی افزود: کتاب آبیک در ۴۰ سالگی انقلاب به چاپ رسیده و کتاب شهید خبرنگار در حال تدوین قرار دارد.

وی از برگزاری همایش استانی خبرنگار بصیر به مناسبت هفته خبرنگار گرامیداشت شهدای رسانه استان  و نکوداشت مقام شهید طهماسب شیخ حسنی نخستین خبرنگار شهید استان قزوین به میزبانی شهرستان آبیک خبر داد و گفت: این همایش با حضور استاندار قزوین و سخنرانی یکی از مسئولان عالی کشوری در ۱۵ مرداد ماه به همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی رسانه‌ای مانند نمایشگاه ظرفیت‌های رسانه‌های شهرستان ، طراحی تمثال ۱۰ شهید رسانه استان ، معرفی و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان، افتتاح دفتر باشگاه خبرنگاران و عکاسان آبیک برگزار می‌شود.

دبیر شورای رسانه شهرستان آبیک اضافه کرد: از مردم شهرستان آبیک درخواست داریم مشکلات و مطالبات خود را به رسانه‌ها منتقل کنند تا پیگیری شود و در فضای مجازی، مطالبه‌گری از مسئولان را بر اساس و شیوه مطالبه با حفظ حرمت و اخلاق دنبال کنند .

رسانه‌های آبیک پیگیر مطالبات مردم هستند

حسینی مطرح کرد: لازم است مردم اخبار را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند؛ با توجه به اینکه به انتخابات نزدیک می‌شویم، لازم است مردم در فضای مجازی مراقب اخبار ناصحیح و گمراه کننده باشند تا در تحلیل‌ها و انتخاب‌ها دچار اشتباه نشوند.

وی افزود: رسانه‌های شهرستان آبیک ضمن بیان نقاط قوت و تقدیر از اقدامات و خدمات ارزنده مسئولان و نهادها ، قطعا پیگیر مشکلات و مطالبات به حق مردم از جمله موضوعات آب شرب آبیک و چند روستای محروم شهرستان، بیمارستان ، آلاینده‌ها ، پیغمبرکوه ، بوی بد گاوداری‌ها، اعتیاد و مواد مخدرو سرقت‌های خرد هستند.

مسئول دوهفته نامه نشریه آبیک فردا ادامه داد: پیگیری معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی ، مشکلات اشتغال ازدواج و ورزش جوانان و صنایع و کارگران و بسیاری از دغدغه‎ها در دستور کار رسانه‌های شهرستان آبیک قرار دارد تا با یاری خدا و همت مضاعف مسئولان، مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

حسینی اضافه کرد: مسئولان لازم است مدت مسئولیت را برای خدمت به مردم غنیمت بدانند و به فکر جوانان و رفع مشکلات آینده‌سازان جامعه باشند البته نه با شعار بلکه با اقدام جهادی باید به این مهم تحقق ببخشند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هر مدیر ضمن تلاش مجدانه و جهادی در کارها باید برای مجموعه تحت امر خود ناظر نامحسوس گذاشته و نقایص و تخلفات را رصد و برطرف کند؛ مدیران نباید رسانه گریز باشند و برای رفع مشکلات رسانه‌ها باید دغدغه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز