خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

ورود پیکر‌های ۲۶ شهید دفاع مقدس از مرز سومار

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۲۶۹

پیکر‌های مطهر ۲۶ شهید دوران دفاع مقدس با استقبال گسترده مسئولان و مردم و در یک مراسم رسمی با حضور مقامات ایرانی و عراقی روز پنجشنبه از طریق مرز سومار وارد کشورمان شد.

به گزارش ایلنا، طبق گفته سردار سیدمحمد باقر زاده رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیرو‌های مسلح، این شهدا مربوط به عملیات‌های مسلم ابن عقیل در محور سومار-مندلی، عملیات عاشورا در محور میمک، عملیات والفجر ۳ در محور مهران-زرباطیه و همچنین عملیات‌ها و تک‌های دشمن در مناطق شور شیرین و زرباطیه هستند.
 
باقرزاده گفت: این شهدا از یگان‌های تیپ ۵۵ هوابرد، لشکر نبی اکرم (ص)، لشکر ۸۴ خرم آباد و تیپ ۱۱ امیرالمومنین (ع) هستند.
 
پیکر‌های مطهر شهدا پس از تحویل به مقامات کشورمان هم اکنون به سمت گیلانغرب در حرکت است تا بر روی دستان مردم شهیدپرور و انقلابی این شهرستان تشییع و سپس به کرمانشاه منتقل شوند.
 
امروز اجساد ۵۴ عراقی نیز که از سوی کمیته تفحص و جستجوی مفقودان کشورمان کشف شده بود، از طریق مرز سومار تحویل مقامات عراقی شد.
 
مراسم وداع با این شهیدان گرانقدر امشب در مسجدالنبی کرمانشاه برگزار می‌شود.
 
شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس ۷۵۰ شهید والامقام، بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز و ۱۳۳ آزاده سرافراز را تقدیم نظام اسلامی کرده است.
 
بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب۶۷ کیلومتر است.
 
در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک‌ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.
 
بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد. این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز