خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

رفع مشکل آب شرب ملکشاهی تا یک ماه آینده/ 60 میلیارد تومان اعتبار برای به پایان پروژه آبرسانی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۹۱۵

فرماندار ملکشاهی با بیان اینکه آب شرب این شهرستان به لحاظ کیفی با مشکلاتی روبروست گفت: ظرف کمتر از یک ماه آینده مشکل آب شرب اهالی این منطقه برطرف خواهد شد.

محمد تاسمه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: آب شرب شهرستان ملکشاهی به لحاظ کیفی مشکل دارد و پروژه آبرسانی از سد چم گردلان به این شهرستان و روستاهای تابعه از سال 91 کلنگ زنی شده است که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: سال گذشته با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست پروژه تصفیه‌خانه شهرستان ملکشاهی کلنگ‌زنی شد و ایستگاه شماره یک که همان سد چم گردلان است پیشرفت صدرصدی داشته و ایستگاه دوم تاکنون 20 درصد و ایستگاه شماره 3 و تصفیه خانه در حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

60 میلیارد تومان اعتبار برای به پایان رسیدن پروژه

فرماندار ملکشاهی ادامه داد: اعتباری که برای این پروژه در آن دوره برآورد شده بود بیست و یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود که هم اکنون با افزایش هزینه ها حدودا 60 میلیارد تومان برای به پایان رسیدن این پروژه نیاز است.

تاسمه عنوان کرد: خط انتقال پروژه آبرسانی به شهرستان ملکشاهی تاکنون 80 درصد پیشرفت لوله گذاری داشته و 20 درصد نیز ظرف یکی دو ماه آینده آماده خواهد شد ولی تا زمانی که تصفیه خانه شماره یک، دو و سه راه اندازی نشود این خط انتقال کارایی نخواهد داشت.

وی گفت: امیدوارم مسئولان ذیربط در بحث بودجه پروژه آبرسانی به شهرستان ملکشاهی همکاری لازم را داشته باشند تا هر چه زودتر مشکل شرب مردم این منطقه مرتفع شود.

رفع مشکل آب شرب ملکشاهی تا یک ماه آینده/ 60 میلیارد تومان اعتبار برای به پایان پروژه آبرسانی

فرماندار ملکشاهی ادامه داد: برای برطرف شدن مشکل آب شرب شهرستان و بالا بردن کیفیت آب شرب در این شهرستان پیشنهاد نصب آب شیرین کن داده‌ایم که سال گذشته از بودجه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان 3/5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد تا به صورت مقطعی و تا زمانی که مشکل تصفیه خانه برطرف می شود مردم بتوانند از آب تصفیه شده استفاده کنند.

وی گفت: این تصفیه خانه تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته و در زمینه‌های پسماند، تامین نیرو و برق رفع مشکل شده و کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید و با راه اندازی آب شیرین کن مشکل شهر 13 هزار نفری ارکواز برطرف خواهد شد.

با گذشت 4 دهه ملکشاهی همچنان محروم است

فرماندار ملکشاهی با اشاره به مشکلات جاده‌ای شهرستان مهران گفت: با گذشت 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی این شهرستان همچنان محروم بوده و به لحاظ زیر ساخت‌های عمرانی و شهری با مشکلات بسیاری از جمله آب، برق، بیمارستان، جاده و کشاورزی روبروست.

وی افزود: این شهرستان به لحاظ زیر ساخت های کشاورزی پتانسیل های خوبی دارد ولی در این زمینه تاکنون توجه خاصی به این منطقه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: البته استاندار فعلی ایلام اقدامات ارزنده‌ای در خصوص شهرستان ملکشاهی انجام داده‌اند از جمله 5 کیلومتر از ورودی شهر دلگشا به سمت ایلام را به صورت چهار بانده با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان در دست انجام دارند و تاکنون 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سال گذشته نیز در شهرستان ملکشاهی که به عنوان دومین مسیر اربعین در استان ایلام شناخته شد تاکنون 20 نقطه حادثه خیر در این مسیر شناسایی و با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون تومان رفع مشکل شده است.

برای برطرف شدن مشکل آب شرب شهرستان  و بالا بردن کیفیت آب شرب در این شهرستان پیشنهاد آب شیرین کن را داده ایم که سال گذشته از بودجه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان 3/5 میلیلارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد به صورت مقطعی تا زمانی که مشکل تصفیه خانه برطرف می شود

فرماندار ملکشاهی ادامه داد: با پیگیری های استاندار و نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی ظاهرا طبق ماده 23 که ردیف ملی در سازمان مدیریت بودجه تصویب شده امیدواریم که با بودجه ای که اختصاص می‌دهند به جاده های اصلی و شریانی مسیر دوم اربعین از مسیر ایلام- ملکشاهی-مهران گشایش خوبی به لحاظ راه‌ها در این مسیر ایجاد شود و امیدواریم تمام نقاط حادثه خیز در این مسیر برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به روند ساخت بیمارستان شهرستان ملکشاهی گفت: طبق قرار داد و مستنداتی که وجود دارد استاندار ایلام پیگیر این موضوع بوده و سال گذشته کلینیک این شهرستان با اعتبار 3 میلیاردی شهرستان و 2 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی استان پروژه به پیمانکار سپرده شد و با ورود بنیاد مستضعفان که با رایزنی نمایندگان مجلس و استاندار اعتبار 21 میلیارد تومانی آن را بین سه بخش توسط شورای برنامه ریزی استان، وزارت بهداشت و بنیاد متسضعفان تقسیم شد که تاکنون این پروژه پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم با تلاش های استانی و وزارت ظرف یک سال و نیم آینده این بیمارستان قابل بهره برداری باشد.

زمین‌های مرغوب ملکشاهی مستعد کشاورزی‌اند

فرماندار ملکشاهی در بخش دیگری از سخنانش به کشاورزی منطقه پرداخت و اظهار داشت: منبع آب کشاورزی این شهرستان از سد چم گردلان تامین شده و همچنین تامین آب شرب شهرستان ایلام نیز از این سد است اما متاسفانه خود شهرستان ملکشاهی از این آب استفاده چندانی ندارد. با تلاش‌های انجام شده آب شرب شهرستان را تامین کرده‌ایم و زمین‌های مرغوب این شهرستان مستعد باغات و کشاورزی صیفی جات است و برای استفاده مصارف کشاورزی در هر ثانیه 20 الی 30 لیتر آب درخواست کرده‌ایم.

تاسمه گفت: با این آب دریافتی، مصارف کشاورزی و روستاها رونق گرفته و هم در خود شهرستان اشتغالزایی را مضاعف می کند و 150 هکتار از زمین های مستعد منطقه برای کشت آماده خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز