خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین عنوان کرد:

با کشاورزان متخلف، برخورد قانونی می شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۹۶۵

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با کشاورزانی که به هر نحوی اقدام به آتش سوزی باقیمانده محصولات کنند، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه در جلسه کار گروه تخصصی  پدافند غیر عامل بخش کشاورزی استان افزود: باغداران طارم سفلی در کنترل و مبارزه با آفت مگس زیتون باید مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: چند سالی است که استان قزوین و استان های همجوار دچار آفت مگس زیتون شده اند ، که متاسفانه  این آفت سال های اول خسارت زیادی  به محصول زیتون وارد کرد اما طی چند سال گذشته با یک برنامه ریری منظم  و اقدامات انجام شده خسارت زیتون مگس به کمتر از 5 درصد رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اظهار کرد: آفت مگس زیتون یک آفت عمومی است که کشاورزان و باغداران بخش  طارم سفلی بایستی در امر مبارزه  و کنترال آن  مشارکت زیادی داشته باشند.

خمسه عنوان کرد: همه سال تجهیزات و نیرو های زیادی از سوی جهاد کشاورزی برای مبارزه با این  آفت بکار گرفته می شود اما با توجه به سطح بالای گستردگی باغات کشاورزان باید خود نیز اقدام به مبارزه با این آفت کنند.

وی افزود: باغات زیتون جز اموال باغداران و بهره برداران است و بایستی در حفظ این باغات و مبارره با آفت مشارکت کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به لزوم  نظارت بر نحوه تهیه و توزیع سموم استاندارد و اداوات مبارزه با آفت مگس زیتون  تاکید کرد و با اشاره به وقوع آتش سوزی در مزارع و باغات استان تصریح کرد: کشاورزانی که به هر نحوی اقدام به آتش سوزی باقیمانده محصولات همچون کاه و کلش در مزارع کشاورزی کنند، طبق قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

 به گفته وی امسال بخشی از مزارع کشاورزی و مراتع استان دچار آتش سوزی شد که باید تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع این گونه حوادث اندیشه شود.

خمسه گفت: پایداری در امر تولید و رسیدن به امنیت غذایی با همکاری و مشارکت کلیه عوامل و دست اندرکاران و کشاورزان امکان پذیر است.

وی افزود: در طی دو سال گذشته خسارت های زیادی به محصولات کشاورزی و دامی استان بر اثر حوادث غیر مترقبه و بیماری طیور  وارد شده که با برنامه ریزی مناسب درصدد کاهش و همچنین جبران این خسارت هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: امسال سیل به بخش کشاورزی استان بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است و بیشترین حجم فعالیت در اعطای تسهیلات و جبران خسارت سیل را استان قزوین داشته است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز