خبرگزاری کار ایران

تحفه گر خبر داد:

توقف صدور مجوز نشر کتاب به‌ صورت ناشر- مولف

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۶۳۲

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از توقف صدور مجوز ناشر- مولف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، افشین تحفه‌گر با اشاره به نامه مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به این‌که صدور مجوز نشر به مولفان به شکل ناشر- مولف جایگاه قانونی ندارد، صدور این نوع مجوز متوقف شده است.

وی افزود: در گذشته صدور مجوز به مولفان به صورت موردی و غیررسمی برای افرادی در نظر گرفته شد که فقط یک اثر داشتند و احیاناً ناشری هم برای چاپ و نشر کتاب خود پیدا نمی‌کردند، لذا برای کمک به این نویسندگان اجازه داده شد که استثنائاً کتاب را خودشان چاپ کنند.

 معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: اکنون روند صدور مجوز کتاب برای مولف–ناشرها متوقف شده است؛ بنابراین از این پس آثار این دسته از مولفین و مترجمین بایستی از طریق ناشران رسمی و دارای پروانه معتبر برای گرفتن مجوز قبل از چاپ اقدام نماید.

تحفه‌گر در پایان تصریح کرد : ناشران برای ورود به کار نشر صلاحیت‌های حرفه‌ای و صنفی‌شان سنجیده و ارزیابی می‌شود و در برابر حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی مسئولیت‌پذیر می‌شوند؛ اما درباره ناشر مولفان وضعیت این‌گونه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز