خبرگزاری کار ایران

در نشست هنرمندان قوچان مطرح شد؛

مسئولین تنها در زمان انتخابات به سراغ هنرمندان می آیند

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۶۲۸

هنرمندان شهرستان قوچان طی نشستی با فرماندار این شهرستان، معضلات و کمبود های جامعه هنری و فرهنگی شهر را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، حمید ضیایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان، ضمن تشکر از فعالیت های انجمن ها، ضمن بیان مشکلات و کمبود هایی که ارشاد با آن رو به رو است، گفت: تمام این مسائل با همکاری نماینده شهرستان پیگیری شده اما متاسفانه کم کاری هایی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی صورت گرفته است. 

وی ضمن تاکید بر این مطلب که تقریبا 95 درصد همایش ها و برنامه های شهرستان در آمفی تئاتر این اداره برگزار می شود، خاطر نشان کرد: با توجه به این حجم از برگزاری همایش ها، باید سریعا مشکل کمبود و فرسودگی صندلی های موجود در این آمفی تئاتر حل گردد و سیستم صوت و نور نیز نیازمند تعمیر و تجهیز می باشد. 

هم چنین در این نشست، اسعدی از مشاهیر و شاعران نامی قوچان و خراسان، به نیابت از انجمن شعر معضلات این انجمن را مطرح و خاطر نشان کرد: متاسفانه ما از قشر جوان و مستعد، غافل شده ایم، درحالیکه باید آنها را کشف و استعداد های این جوانان و نوجوانان را شکوفا کنیم، چرا که این افراد نگهبان فرهنگ قوچان هستند و می بایست اسباب و امکانات گرد هم آمدن هر صنف و حرفه ای فراهم شود که این نیز یکی دیگر از کمبود هایی است که ما با آن رو به رو هستیم. 

هاشمی، مسئول انجمن هنرهای تجسمی در این جلسه با اشاره به محدودیت ها و کمبودهای نگارخانه ی قوچان، تاکید کرد: می بایست برای هنرمندان زمینه ی اشتغال زایی را در بخش های مختلف هنری و به طور تخصصی فراهم کرد و از این طریق به بسط و معرفی هنر و فرهنگ قوچان و هنرمندان شهرستان نیز اقدام کرده ایم.

رئیس انجمن عکس شهرستان قوچان نیز در ادامه افزود: متاسفانه از تمام پتانسیل های انجمن عکس استفاده نمی‌شود در حالیکه اعضای این انجمن عنوان ها و مقام های کشوری و بین المللی را کسب کرده اند. 

وی همچنین به ظرفیت اشتغال زایی عکاسی اشاره کرد و گفت: می توان با عکاسی و چاپ کتابی تصویری از مناطق گردشگری و صنایع دستی قوچان آن را به دنیا شناساند و از این طریق به امر اشتغال زایی کمک شایان توجهی کرد. 

در ادامه این نشست رضا غلامی رئیس انجمن موسیقی قوچان، ضمن ابراز خشنودی از استقبال مردم و برگزاری سه شنبه های موسیقی در آمفی تئاتر اداره ارشاد، تصریح کرد: ما در این شهرستان استعداد های بی نظیر هنری داریم که متاسفانه استعدادیابی و پیگیری نمی شود. 

این هنرمند و مدرس دوتار با اشاره به این موضوع که چرا نمی توانند خانم ها روی سن اجرای موسیقی داشته باشند، اظهار داشت: ما هنرمند خانم در عرصه هنر موسیقی زیاد داریم اما متاسفانه از توان آنها استفاده نمی شود و نمی توانند اجرای زنده ی هنر خود را داشته باشند در حالیکه در تئاتر اینگونه نیست و  هنرمند و بازیگر خانم به راحتی می‌تواند هنر بازیگری خود را نمایش دهد. 

وی هم چنین با توجه به راکد بودن اکثر کلاس های مدارس در ایام تابستان یاد آور شد: می توان از این ظرفیت آموزش و پرورش و مدارس استفاده نمود و این کلاس ها را در اختیار انجمن های فرهنگی و هنری قرار داد تا بتوان علاوه بر برگزاری کلاس های اوقات فراغت، فرهنگ و هنر قوچانی را نیز به دانش آموزان منتقل کرد و ترویج داد. 

هادی نیرومند، فرهنگی و عضو انجمن عکس قوچان نیز از اینکه مسئولین تنها در زمان انتخابات به سراغ هنرمندان می آیند و از آن ها برای شناخته شدن استفاده می کنند، ابراز تاسف و بیان کرد: گرچه سیاست و هنر جدا از هم هستند اما می توان به راحتی از طریق فرهنگ و هنر بسیاری از مسائل سیاسی و گرفتاری های موجود را برطرف نمود و اگر در زمینه های فرهنگی و هنری سرمایه گذاری و هزینه کنیم، تا حدودی می توان از بوجود آمدن مشکلات سیاسی جلوگیری کرد.

شایان ذکر است در این نشست رؤسا و اعضای انجمن های دیگری نظیر خبرنگاری، خوشنویسی، نویسندگی و هنر های نمایشی نیز حضور داشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز