خبرگزاری کار ایران

شاکری خبر داد:

تا پایان آبانماه 30 درصد از واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل در بردسکن تکمیل می شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۶۲۲

فرماندار بردسکن گفت: 50 هزار پاکت سیمان هدیه مقام معظم رهبری به سیل زدگان این شهرستان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، مجتبی شاکری در بازدید از روند ساخت واحدهای مسکونی مناطق سیل زده روستاهای جلال آباد، محمد آباد، کلاته نو و سیف آباد گفت: در پی وقوع سیل فروردین ماه امسال به هزار و 100 واحد  مسکونی در سطح 35 روستای شهرستان خسارت وارد شد که از این تعداد 790 واحد آن احداثی و 310 واحد تعمیری است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن با بیان اینکه در فاز اول براساس سهمیه ابلاغی از استان 310 واحد عملیات اجرایی آن آغاز شده است؛ گفت: برای تمامی واحدهای خسارت دیده پروانه رایگان ساختمانی  و تشکیل پرونده انجام شده است و تاکنون 250 واحد معرفی به بانک و انعقاد قرارداد شده است.

شاکری افزود: قسط اول تسهیلات برای این تعداد از متقاضیان آزاد شده است و نسبت به تامین اسکلت ساختمانی توسط بنیادمسکن اقدام شده است.

وی بیان کرد: تاکنون 200 واحد اسکلت آن (سازه پیچ و مهره) تحویل متقاضیان و 190 واحد عملیات آواربرداری آن انجام شده است.

وی همچنین گفت: عملیات پی کنی و شفته برای 250 واحد انجام و 120 واحد  نیز در مرحله آرماتور بندی و 80 واحد نیز فنداسیون آن اجرا شده است.

فرماندار بردسکن عنوان کرد: در مجموع از 310 واحد سهمیه ابلاغی به شهرستان ظرف دوماه اخیر 60 واحد آن اسکلت آن نصب، 30 واحد عملیات دیوارچینی آن انجام و 20 واحد سقف آن اجرا و 5 واحد  در مرحله نازک کاری می باشد.

شاکری این قول را داد در صورتی که متقاضیان پای کار باشند امید است تا پایان آبان ماه قبل از فصل سرما 30 درصد از واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی به بازدید مدیرعامل مجمع خیرین خراسان رضوی و جمع دیگری از خیرین به این شهرستان اشاره کرد و گفت: مقرر شد در مناطق عشایری بخش انابد 50 واحد توسط خیرین از مرحله سفت کاری به بعد انجام شود و در یکی از روستاها نیز به همت ستاد سیل زدگان استان 20 واحد خسارت دیده صفر تا 100  آن تکمیل و نسبت به تجهیز وسایل مورد نیاز منزل و اشتغال آنها  نیز اقدام شود.

وی اظهارداشت: به محض تخصیص اعتبار لازم  مابقی واحدهای خسارت دیده  نیز عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

فرماندار بردسکن عنوان کرد: دولت به ازای هر واحد خسارت دیده 40 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بازسازی و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است و متقاضیانی که پروژه خود را اجرا کرده اند قسط اول آن آزاد شده است.

وی همچنین به اختصاص 50 هزار پاکت سیمان هدیه مقام معظم رهبری به ارزش 750 میلیون تومان به سیل زدگان خبرداد و گفت: به ازای هر واحد 160 پاکت سیمان داده می شود که تاکنون 50 نفر از متقاضیان از این هدیه رهبری بهره مند شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز