خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‎طلبان خراسان رضوی:

رقابت سالم باشد مردم بهترین گزینه را انتخاب می کنند/ برخی اصلاح طلبان مسیر خود را برخلاف وعده‌های شان تغییر دادند / عدم مدیریت دولت، شرایط بد اقتصادی را تشدید کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۲۶

دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‎طلبان خراسان رضوی با بیان اینکه امیدوارم دولت در چند ماه منتهی به انتخابات مجلس ، به خاطر مردم هم که شده تیم جدی‌تر و پای‌کارتری را به خدمت بگیرد .درست است که ما تحت فشار تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی هستیم اما عدم مدیریت و کنترل دولت نیز این شرایط را تشدید کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، بتول گندمی درباره فعالیت اصلاح‎طلبان استان برای انتخابات پیش‌رو، گفت: هنوز  تصمیم جدی‌ای برای انتخابات گرفته نشده و پیشنهادها و نظرات همگان در حال مطرح شدن است اما همچنان مبنا ورود به عرصه انتخابات است.

وی افزود: اصلاح‌طلبان حرف‌های جدی و اساسی دارند و بخشی از حرف‌ها و نظراتی که اکنون مطرح می‌کنند به این برمی‌گردد که ارکان دخیل در حوزه برگزاری انتخابات بتوانند انتخابات رقابتی و آزاد را که انتظار مردم است برگزار کنند اما شواهد حکایت از این شرایط ندارد و در انتصاب‌ها می‌بینیم که عمدتا فرمانداران و بخشدارانی در این چند ماه اخیر منصوب شدند که بیشتر تعلق فکری به جریان رقیب داشتند. 

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب اضافه کرد : اگر انتخابات آزاد و رقابتی باشد، قطعا به مشارکت حداکثری که همواره مطرح شده، منجر خواهد شد اما اگربه این موضوع چندان توجهی نشود، قطعا جریان اصلاح‎طلبی انگیزه‌های لازم برای ورود به انتخابات را نخواهد داشت.

دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‎طلبان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی این است که بخشی از کاندیداهای جریان اصلاح‌طلب در انتخابات گذشته مجلس رد صلاحیت شدند و وقتی جریانی که قصد دارد وارد عرصه انتخابات شده و مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند، کاندیدایی برای معرفی به مردم نداشته باشد، نمی‌تواند وارد فضای رقابتی شود.

وی بیان کرد: ما شاهد هستیم جریان‌های رقیب و اصولگرایی حتی برای بستن لیست و نهایی شدن ترکیب‌هایی که قرار است وارد انتخابات شود، غیر مستقیم و منظم برنامه‌ریزی می‌کنند و کارشان برای انتخابات مشخص است، زمانی که تبلیغات شروع می‌شود تمام اقلام تبلیغاتی آنها از یک یا دو ماه قبل چاپ شده و آماده است اما همواره این فرصت‌ها از اصلاح‌طلبان گرفته می‌شده، آن‌ها تازه بعد از اعلام افرادی که تایید صلاحیت ‌شدند باید به جمع‌بندی لیست برسند و هیچ فرصتی برای تبلیغات و گفت‌و‌گو با مردم ندارند، این موارد مشکلات بعدی را نیز ایجاد می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب افزود: معتقدم بحث شور و نشاط انتخاباتی یک الزام برای تمام جریان‌های سیاسی است. همواره اصلاح‌طلبان نباید به دلیل منافع ملی مردم را پای صندوق‌های رای بیاورند،حتی اگر  تمامی کاندیداهای آنها رد صلاحیت شوند. هر دو طرف باید برای شور و نشاط و منافع ملی تلاش کنند و کسی عزم جدی برای حذف بخش دیگری نداشته باشد.

دبیرکل حزب مجمع مشورتی اصلاح‎طلبان خراسان رضوی ادامه داد: در کارنامه عملکردی اصلاح‌طلبان این مسئله که به دنبال حذف رقیب در فضاهای انتخاباتی باشند، مشاهده نمی‌شود. ما معتقدیم اگر رقابت سالم برگزار شود، مردم بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند، حتی اگر بهترین گزینه، رقیب ما باشد.

این عضو شورای شهر مشهد  با اشاره به اینکه در زمان انتخابات سال 94، بخش زیادی از نیروهای اصلاح‌طلب ما در سراسر کشور رد صلاحیت شدند، افزود: آن زمان کاندیدای اصلاح‌طلب در کلان شهرها و شهرهای کوچک و در سراسر کشور رد صلاحیت شدند و اگرچه نیروی تشکیلاتی در جریان اصلاح‌طلب باقی نماند اما اصلاح‌طلبان با حداقل نیرو توانستند مانع ورود نیروهای افراطی به مجلس شوند. 

گندمی بیان کرد: در این سال بخش عمده اعضای فراکسیون امید که در لیست‌ها قرار گرفتند، از افراد مستقل و یا هواداران جریان اصلاح‌طلبی بودند که جریان اصلاح‌طلبی به حمایت از آنها پرداخت، همین امر باعث شد که در اولین عرصه‌ای که فراکسیون امید وارد آن شد، یعنی انتخابات هیات‌رئیسه مجلس، بخش زیادی از افرادی که با حمایت اصلاح‌طلبان وارد شده بودند، چرخش جدی در این فضا داشته باشند و تحت تاثیر قدرت حاکم و جریان‌های سیاسی بر فضای مجلس تبعیت کامل از آن فضا را در دستور کار خود قرار دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب خاطرنشان کرد: هیچ کس به این بخش نپرداخت که چرا فراکسیون امید ریزش زیادی داشت و آنگونه که اصلاح‌طلبان انتظار داشتند به خواست آنها نپرداخت. بخش عمده‌ای از این افراد نیروهای موثر، تشکیلاتی، باورمند و هزینه داده جریان اصلاح‌‎طلبی نبودند، نیروهای اصیل جریان اصلاح‌طلب که سال‌ها برای باور اصلاح‌طلبی تلاش کردند، رد صلاحیت شدند.

عضو شورای شهر مشهد  افزود: در انتخابات مجلس گذشته  در سبد اصلاح‌طلبان نیروی شاخص، شناسنامه‌دار و متعهد به باورهای ما وجود نداشت. ما از ظرفیت موجود استفاده کردیم، از کسانی که یا از نیروهایی هوادار جریان اصلاح طلبی یا مستقل بودند ، حمایت کردیم.

وی گفت: اگر تعداد واقعی اصلاح‌طلبانی که در مجلس در قالب فراکسیون امید هستند را ملاک عمل قرار داده و بر اساس آن ارزیابی کنیم، کارنامه عملکرد فراکسیون امید ناامیدکننده نیست اما مسئله این است که مردم به جمعیت بیشتری به نام اصلاح‌طلبی رای دادند و بخشی از آنها از روز اول در فضای مجلس مسیر خود را برخلاف وعده‌‎هایی که به مردم دادند، تغییر داده و در انتخابات هیات‌رئیسه جریان دیگری را  انتخاب کردند.

گندمی با بیان اینکه اگر نیروهای اصلاح‌طلبی در فضای کشور تایید صلاحیت شوند، اصلاح‌طلبان وارد عرصه انتخابات خواهند شد، عنوان کرد: این شرطی است که بسیاری از صاحبنظران اصلاح‌طلب درباره  آن صحبت می‌کنند و اگر نیروهایی که توانایی دفاع از منافع مردم و کشور را در حوزه قانون‎گذاری دارند همانند گذشته رد صلاحیت نشوند و بتوانند در انتخابات وارد شوند، قطعا جریان اصلاح‌طلبی وارد عرصه انتخابات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان مردم را پای صندوق رای به آقای روحانی آوردند اما دولت آقای روحانی مدیران جریان رقیب را منصوب کردند، بیان کرد: این دوگانگی توسط مردم و حامیان دولت که اکثریت آنها اصلاح‌طلبان هستند، قابل پذیرش نیست. در این موارد سرخوردگی‌هایی ایجاد شده که می‌تواند به عدم حضور و بی‌انگیزگی مردم دامن بزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز