خبرگزاری کار ایران

اسدی خبر داد:

ابلاغ 133هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه اشتغال روستایی و عشایری

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۱۲۲

مدیر پروژه های سرمایه‌گذاری برنامه های اشتغال فراگیر و روستایی گفت: 133 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه اشتغال روستایی و عشایری در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا،"رامین اسدی" در نشست با اعضای دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و روساء و کارشناسان بانک‌های عامل در استان هرمزگان، با اعلام این خبر افزود: 476 هزار و 596 طرح از سوی دستگاه‌های اجرایی معرفی شده که تاکنون 242 هزار و 857 طرح تایید و بیش از 20 هزار طرح نیز در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: بیش از 60 درصد متقاضیان استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور را افرادی با مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم تشکیل می‌دهند که با توجه به تغییر نگاه جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از پشت میزنشینی به تولید، باید تحصیل کرده ها توجه بیشتری نسبت به کارآفرینی داشته باشند.

اسدی بر تکمیل زنجیره تولید تاکید و اضافه کرد: در برخی شهرهای کوچک با تکمیل این زنجیره شاهد افزایش تولید، اشتغال و سودآوری زیادی هستیم و انجام کارهای تیمی و گروهی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن در عرصه تولید یکی از عوامل مهم موفقیت است.

وی بر پرداخت تسهیلات به رشته های اولویت دار اشتغال تاکید کرد و گفت: باید طرح های اشتغال را به سمت طرح‌های توجیهی و اولویت دار هدایت کرد.

مدیر پروژه های سرمایه گذاری برنامه های اشتغال فراگیر و روستایی بیان داشت: استان هرمزگان و بویژه شهرستان قشم ظرفیت‌های متعددی در بخش‌های مختلف اقتصادی برای تولید و اشتغال دارد که با توجه به پتانسیل‌های موجود و تسهیلات و کار کارشناسی شده باید از این موقعیت در جهت توسعه و ایجاد اشتغال استان استفاده کرد. 

وی بر جذب تسهیلات اشتغال در استان تاکید و تصریح کرد: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهایت همکاری را داشته باشند.

اسدی همچنین اظهار داشت: طرح‌هایی که توانایی ارائه وثیقه را ندارند می‌توان طرح‌های پشت نوبتی را جایگزین آنها کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: بیش از 396 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به استان اختصاص داده شده که تاکنون حدود 262 میلیارد تومان آن برای  1735 طرح پرداخت شده است.

هادی ابراهیمی افزود: پیش بینی اشتغال این طرحها  7 هزار و 133 مورد است.

 وی بر هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در راستای تسریع روند پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز