خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

شناسایی حداقل ٦٠٠ بیمار مبتلا به هپاتیت C در یزد/ مهار کامل هپاتیت تا پایان سال ۹۹ در استان

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۲۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به "افتتاح کمپین حذف هپاتیت سی در استان یزد" گفت:‌ بسیج حذف هپاتیت C در استان آغاز و حذف کامل این بیماری تا پایان سال 99 پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دهقانی با اشاره به شعار روز جهانی هپاتیت ۲۰۱۹ مبنی بر سرمایه گذاری برای حذف هپاتیت تصریح کرد: استان یزد در همین راستا با استقرار کلینیک هپاتیت در مرکز جامع خدمات سلامت نیکوپور برای تمامی بیماران شناسایی شده هپاتیت، تشکیل پرونده داده و مراحل درمانی آنها را با هزینه‌های کم و با تعرفه دولتی انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: این بیماران با مصرف داروهای جدید به مدت سه تا شش ماه می‌توانند به طور کامل درمان شوند که با درمان کامل، هم خود فرد از خطر احتمال ابتلا به سرطان کبد نجات می یابد و هم حذف این ویروس خطرناک در استان میسر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر این‌که خدمات تشخیصی و درمانی این بیماری نیازمند حمایت مالی مردم و خیرین است گفت: راهکارهایی نیز برای جذب کمک‌های خیری درمان هپاتیت سی در نظر گرفته شده است .

دهقانی با اشاره به آمار ابتلای این بیماری در کشور و استان یزد عنوان کرد: تعداد ١٨٦ هزار نفر در کشور مبتلا به این بیماری هستند و حداقل ۶۰۰ نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در استان یزد شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه بیماری هپاتیت در 90 درصد موارد بدون علائم است تصریح کرد: موارد علامت دار شامل زردی، درد شکم، بی‌اشتهایی، کاهش وزن، خستگی زودرس، اِدِم و غیره است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی افزود: هپاتیت سی بیشتر در تزریقات مشترک و استفاده از سوزن و سرنگ آلوده و همچنین رفتارهای جنسی پرخطر و بیماران تحت دیالیز و هپاتیت بی از طریق مادر به جنین، خون آلوده و در بین اعضای خانواده فرد آلوده منتقل می شود.

دهقانی در ادامه تماس های تصادفی شغلی در بین پرسنل بهداشتی درمانی و و خالکوبی و تاتو را از دیگر راه‌های انتقال هر دو بیماری هپاتیت دانست و عنوان کرد: در ایران شیوع هپاتیت بی ۱.۵ درصد و هپاتیت سی نیم در صد جمعیت است.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده در کشور حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر به هپاتیت بی و حدود ۲۰۰ هزار نفر به هپاتیت سی مبتلا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز